ضرورت توجه صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرآنی، فرشاد کهیاری امروز در برنامه بازدید رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان شهرک صنعتی پرند گفت: در این شهرک ما همواره تنها هستیم و مشکلات زیادی داریم که باید این مشکلات را به تنهایی برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در جامعه گام های زیادی در حوزه صنعت برداشته می شود که برخی از آنها حتی دیده نمی شوند، اظهار داشت: اما اکنون در مرحله ای هستیم که در خصوص بسیاری از شکست ها در حوزه صنعت صحبت می شود و این می تواند ترویج روحیه ناامیدی در جامعه باشد که این امر بسیار خطرناک است.

به گفته وی ترویج روحیه ناامیدی می تواند باعث انصراف سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در برخی حوزه های صنعتی شود.

وی تأکید کرد: همواره واحدهای فعال و غیر فعال در شهرک های صنعتی وجود دارند و برخی از آنها سابقه زیادی در تولیدات خود دارند که حتی نمی توانند ادامه کار دهند.

کهیاری تصریح کرد: خارج شدن از چرخه فعالیت کار در شرکت های صنعتی تنها مربوط به شهرک های صنعتی نمی شود. زیرا در مطالعاتی که اخیراً شده نشان می دهد برخی از شرکت ها در کشورهایی همچون آمریکا در سالهای ابتدایی فعالیت خود از چرخه فعالیت خارج می شوند.

مدیر تأمین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی خاطرنشان کرد: امسال سال رونق تولید نامگذاری شده است اما در حال حاضر کدام یک از بانک های کشور برنامه ای برای توسعه صنعتی دارند؟

وی افزود: البته بانک مرکزی تلاش های زیادی در راستای توسعه فعالیت های صنعتی انجام داده است.

کهیاری از رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درخواست کرد که در پروسه حمایت ها، زنجیره تولید را در نظر داشته باشند. زیرا واحدهای کوچک و غیرصنعتی می توانند در فعالیت شرکت های دانش بنیان به طور موثر عمل کنند.

مدیر تأمین مالی و سرمایه گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در پایان به ضرورت توجه صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت هایی که دانش بنیان نیستند تأکید کرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.