احتمال راه اندازی برترین تلسکوپ جهان در اسپانیا به جای هاوایی

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از یاهونیوز، ستاره شناسان امیدوارند با امکان پذیرشدن استفاده از تلسکوپ یادشده بتوانند اطلاعات بیشتری از کهکشان های دوردست و نحوه شکل گیری جهان جمع آوری کنند، اما مردم بومی هاوایی می گویند قلهMauna Kea که برای استقرار این تلسکوپ ۱.۴ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده مکانی مقدس و محل برگزاری آیین های مذهبی است و لذا با برگزاری تظاهرات مختلف تلاش دارند جلوی این کار را بگیرند.

به دنبال تداوم اعتراض های مردم بومی هاوایی جزیره لاپالما متعلق به اسپانیا به عنوان نقطه پشتیبان جایگزین در نظر گرفته شده و بررسی ها نشان می دهد راه اندازی تلسکوپ یادشده در این بخش از جهان هزینه بیشتری در مقایسه با این کار در هاوایی ندارد.

از سوی دیگر مردم محلی در لاپالما مخالفتی با راه اندازی تلسکوپ در این جزیره ندارند و قصد ندارند مانند اهالی هاوایی مسیر حرکت کامیون ها را مسدود کنند.

ستاره شناسان کماکان اصرار دارند تلسکوپ مذکور در هاوایی راه اندازی شود، زیرا ارتفاع این منطقه بیشتر بوده، هوای آنجا خنک تر است و امکان مشاهده ستاره های بیشتری در آن محل وجود دارد. قرار است تصمیم گیری نهایی در این زمینه ظرف هفته های آینده صورت پذیرد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.