حامیان رئیس جمهوری آرژانتین در خیابان‌ها

ده‌ها هزار تن ار مردم آرژانتین در حمایت از رئیس جمهوری محافظه کار این کشور به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این راهپیمایی حمایتی در حالی برگزار شد که مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری محافظه کار با نبردی سخت در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر روبروست چون در انتخابات مقدماتی اوایل ماه جاری میلادی نتوانست در مقابل کاندیدای رقیب آرای خوبی به دست بیاورد.

مردم با شعار "می‌توانیم بهتر باشیم" و "بیایید با هم باشیم" به حمایت از رئیس جمهوری محافظه کار خود پرداختند و در مقابل کاخ ریاست جمهوری در بوئنوس آیرس تجمع کردند.

رئیس جمهوری آرژانتین در بالکن کاخ ریاست جمهوری حاضر شد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، رو به جمعیت گفت: مگر می‌شود با وجود شما مردم به سمت جلو پیش نرفت؟ ما می‌توانیم. ما بهتر می‌شویم.

با وجود این راهپیمایی حمایتی، بسیاری از مردم آرژانتین از ماکری ناراضی هستند؛ کسی که توانست با وعده بهبود اوضاع اقتصادی در کشور در انتخابات قبلی ریاست جمهوری پیروز شود اما نرخ تورم در این کشور هنوز بیش از ۴۰ درصد در سال است.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: نمی‌خواهم کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری سابق بار دیگر به قدرت برسد. دولت ماکری کامل نیست اما من او را به کریستینا ترجیح می‌دهم.

با وجود این راهپیمایی بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این باورند اگر تغییرات شگرفی رخ ندهد، ماکری برای تغییر موقعیتی که فرناندز در اختیار دارد، با مشکل روبرو می‌شود.

در انتخابات مقدماتی ۱۱ اوت تعداد زیادی از مردم آرژانتین به آلبرتو فرناندز و کریستینا فرناندز، به عنوان معاون وی رای دادند، آنها توانستند ۴۷.۶ درصد این آرا به دست بیاورند در حالی که ماکری ۱۵ درصد کسب کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.