به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از نیواطلس، این کشتی که الن نام دارد مجهز به باتری های غول پیکر و قدرتمند است. این کشتی جایگزین کشتی MF Skjoldnæs با موتور دیزلی می شود. البته کشتی مذکور بازنشسته نشده و در مسیر دیگری مورد استفاده قرار می گیرد.
از این کشتی برای حمل مسافران و وسایل نقلیه آنها بین دو جزیره ایرو و آلس استفاده شد. انتظار می رود از این هفته سفرهای این کشتی برقی در بین جزائر متعدد دانمارک به طور گسترده و مداوم انجام شود تا آسیب کمتری به محیط زیست این منطقه وارد شود.
الن ۵۹.۵ در ۱۲.۸ متر طول دارد و موتور برقی آن در فنلاند تولید شده است. ظرفیت باتری این کشتی که توسط شرکت سوئیسی Leclanché SA تولید شده به ۴.۳ مگاوات ساعت می رسد و سرعت آن به ۱۵.۵ گره دریایی می رسد. این کشتی می تواند ۳۰ وسیله نقلیه و ۲۰۰ مسافر را در خود جای دهد.
استفاده از این کشتی که در روز هفت بار مسیر بین دو جزیره را می پیماید جلوی انتشار سالانه ۲۰۰۰ تن دی اکسید کربن، ۴۲ تن اکسید نیتروژن، ۲.۵ تن انواع ذرات آلاینده مختلف و ۱.۴ تن دی اکسیدگوگرد را در جو کره زمین می گیرد.