متحدان مادورو برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را در نظر می‌گیرند

متحدان رئیس جمهوری ونزوئلا در مذاکرات حل بحران این کشور درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های آینده گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش خبرآنی، چهار منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند، متحدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در مذاکرات حل بحران سیاسی این کشور درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های آینده گفت‌وگو کردند.

طبق گفته این منابع آگاه، سیاستمداران اپوزیسیون نیز طی روزهای پیش‌ رو به واشنگتن سفر خواهند کرد تا با مقامات آمریکایی گفت‌وگو کنند.

این منابع خبری اظهار کردند، هیئت نمایندگان خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا طی مذاکره با دولت این کشور پیشنهاد برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری ظرف شش تا ۹ ماه آینده را منوط به شروطی از جمله تغییر شورای انتخاباتی و دادگاه عالی ارائه کرده‌ است.

به گفته این منابع، دولت به شرط برداشته شدن تحریم‌های آمریکا، شرکت مادورو در انتخابات به عنوان نامزد حزب سوسیالیست و برگزاری آن ظرف یک سال آینده با انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرده است.

با این حال، دولت ونزوئلا در اعتراض به دور تازه تحریم‌های آمریکا از مذاکرات حل بحران ونزوئلا کنار کشیده و تاریخی برای از سرگیری این مذاکرات تعیین نشده است.

به گفته دو تن از این منابع خبری، مقامات آمریکایی از برگزاری انتخابات در ونزوئلا حمایت کرده‌اند اما با شرکت مادورو در آن مخالف هستند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.