بیشترین عمر از دست رفته در کشور ناشی از تروما است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در آئین امضای یادداشت تفاهم همکاری بین شهرسالم شهرداری و سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: اصلاح سبک زندگی در شهر تهران نیاز است که این اصلاح سبک باید از نحوه نشستن و خوابیدن شروع شود و به موضوعاتی همچون حرکت و حمل و نقل نیز در آن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر اصلاح سبک زندگی صورت گیرد بیماری‌های  غیرواگیر به شدت کاهش می‌یابد، گفت: بیماری‌هایی همچون دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، فشارخون و چربی خون بالا همچنین اختلالات روانشناختی مرتبط با سبک زندگی است بنابر این توجه به آن امری ضروری به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: تحقیقات و تجارب نشان می‌دهد هر مشکلی که در تهران برطرف  شود برای سایر شهرها نیز پس از آن برطرف خواهد شد بنابر این اصلاح سبک زندگی در پایتخت می‌تواند در سایر استان‌ها نیز فراگیر شود.

وی به نقش پزشکان در جنگ تحمیلی و خدمت‌رسانی به رزمندگان اشاره کرد و گفت:‌مسئولان در آن زمان از جمله آقای هاشمی رفسنجانی اذعان داشتند که تنها جایی که در مورد جنگ دغدغه نداشتند پزشکی بود و این مسئله حائز اهمیت است.

ظفرقندی تصریح کرد: در کنار اصلاح سبک زندگی در تهران باید به موضوع تروما و حوادث توجه داشت چرا که امروزه بسیاری از افراد به ویژه جوانان در حوادث موتورسیکلت جان خود را از دست می‌دهند و بیشتر عمر از دست رفته در کشور ناشی از تروما است.

وی در پایان گفت: افزایش سطح سواد سلامت در تهران نیز ضروری است و شهرداری می‌تواند با انجام تبلیغاتی در مترو و سایر نقاط پایتخت اقدامات مؤثری در این راستا انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

بیشترین تروما

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.