عرضه اپلیکیشن جمع آوری اطلاعات در مورد مهاجرت پروانه ها

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از انگجت، پروانه شهریار هر ساله از کوه‌های راکی به مکزیک مهاجرت می‌کند. پروانه‌های مذکور با داشتن عرض بالی برابر ۱۰ سانتیمتر از قابلیت زیادی برای پرواز در مسیرهای طولانی برخوردارند و از این رو تنها گونه ای از پروانه‌ها هستند که مانند بسیاری از پرنده‌ها مهاجرت شمال به جنوب دارند. این پروانه‌ها هر سال از آمریکای شمالی راهی مکزیک شده و دوباره باز می‌گردند.

پروانه های یادشده در مسیر حرکت خود مسافتی نزدیک به ۴۸۰۰ کیلومتر را با هدف تخم گذاری طی می کنند. با این حال اطلاعات دانشمندان در مورد مسیر حرکت آنها و دیگر ویژگی های پروانه های یادشده اندک است و لذا محققان دانشگاه maine آمریکا یک اپلیکیشن تلفن همراه را به منظور کمک گرفتن از مردم عادی برای جمع آوری اطلاعات در مورد پروانه شهریار عرضه کرده اند.

علاقمندان باید عکس های تهیه شده خود از پروانه های شهریار را در محیط این برنامه اپلود کرده و اطلاعات مربوط به محل و زمان عکس برداری را نیز قید کنند. مجموعه این اطلاعات در یک پایگاه داده آنلاین ثبت می شود و تحقیقات بر روی آنها امکان پذیر خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهد تعداد پروانه های شهریار مهاجر که مسافت ۴۸۰۰ کیلومتری مهاجرت خود را تکمیل می کنند در دو دهه اخیر در حدود ۹۰ درصد کاهش یافته و همین امر موجب نگرانی محققان و آغاز تلاش هایی برای حفاظت از آنها شده است.

برنامه یادشده که ArcGIS نام دارد، علاوه بر گوشی های اندرویدی و آیفون با سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز سازگاری دارد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.