حمله دوباره ارتش حفتر به فرودگاه زواره/ ازسرگیری پروازها از فرودگاه سبها پس از ۵ سال

ارتش تحت فرمان خلیفه حفتر در لیبی فرودگاه زواره را برای دومین روز پیاپی هدف قرار داد. در مقابل شورای ریاستی دولت وفاق لیبی این حمله را محکوم کرد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در حمله دوباره خود به فرودگاه زواره، واقع در غرب این کشور آشیانه پهپادها و مهمات آنها را هدف قرار دادند.

مرکز اطلاع‌رسانی عملیات الکرامه در این ارتش در صفحه شخصی خود در فیسبوک اعلام کرد، یگان هوایی وابسته به آن یکی از آشیانه‌ها را که محل استقرار پهپادهای ترکیه‌ای بود، هدف قرار داد. همچنین یکی از آشیانه‌های پهپادها و مهمات آنها در شرق منطقه ابوکماش در فاصله ۱.۵ کیلومتری غرب لیبی هدف قرار گرفتند.

این مرکز افزود، به این ترتیب تکرار می‌کنیم هر نقطه‌ای که با هر طرف خارجی برای هدف قرار دادن نیروهای ما و یا حاکمیت کشورمان همکاری کند، هدفی مشروع برای یگان هوایی لیبی است.

سخنگوی نیروهای حفتر عصر پنج‌شنبه نیز اعلام کرد، دو آشیانه و نیز باند فرودگاه و سالن انتظار مسافران در فرودگاه زواره هدف قرار گرفتند.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای حملات علیه فرودگاه‌های غیرنظامی در غرب لیبی را محکوم کرد.

در بیانیه شورای ریاستی آمده است، این حمله خساراتی را به زیرساخت‌های فرودگاه‌ها وارد کرده و موجب هراس غیرنظامیان، لغو پروازهای ورودی و خروجی آنها و نیز تاخیر انتقال مسافران، بیماران، زخمی‌ها و حجاج شده است.

در این بیانیه هدف از حملات برهم زدن امنیت و ثبات پایتخت لیبی اعلام شد.

در بیانیه یاد شده آمده است، شورای ریاستی در کل سکوت جامعه جهانی و به شکل ویژه سکوت هیئت سازمان ملل نسبت به این حملات را محکوم کرده و هیئت یاد شده را به شکل کامل مسؤول حفظ جان شهروندان می‌داند.

این در حالی است که فرودگاه بین‌المللی سبها پس از پنج سال تعطیلی، روز جمعه میزبان اولین پرواز از فرودگاه بنینا در بنغازی با ۹۳ مسافر بود.

این فرودگاه سال ۲۰۱۴ به دلیل شرایط دشوار امنیتی در این شهر تعطیل شد.

پروازها در فرودگاه بین‌المللی معیتیقه نیز روز جمعه پس از حمله‌ای که پنج‌شنبه شب به آن انجام شده بود، از سر گرفته شدند.

ماگدالینا مغربی، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای به شدت نسبت به سلامت سهام سرقیوه، نماینده لیبیایی که حدود یک ماه قبل در مقابل درب خانه‌اش در بنغازی ربوده شده بود، ابراز نگرانی کرد.

سرقیوه پس از آنکه خواستار توقف کشتارها در درگیری‌ها میان نیروهای حفتر و نیروهای دولت الوفاق شده بود، ربوده شد.

این مسؤول عفو بین‌الملل افزود، این آدم‌ربایی هولناک توجه‌ها را به خطری جلب می‌کند که علیه فعالان زن در لیبی و منتقد اقدامات شبه‌نظامیان وجود دارد.

او تاکید کرد: نگرانی‌ها نسبت به سلامت سرقیوه هر روز بیشتر می‌شود، به نظر می‌رسد این حمله در پاسخ به اظهارنظرهای مسالمت‌آمیز او و انتقاداتش از نیروهای حفتر انجام شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.