انتشار گزارش سیل اخیر در مهرماه/جلسه با سران قوا در حوزه انرژی

به گزارش خبرنگار خبرآنی، محمد نیلی احمدآبادی امروز درباره آخرین اقدامات هیات ویژه دانشگاه تهران در سیل اخیر گفت: شنبه هفته آینده گزارش مرحله اول هیات را منتشر خواهیم کرد که این گزارش صرفا روایتی از سیل خواهد بود. شیوه انتشار به این صورت است که ابتدا این گزارش به مهندسان و انجمن های علمی و دستگاههای ذی ربط ارسال می شود.

وی ادامه داد: ۱۵ شهریورماه نتیجه گزارش اولیه درباره سیل اخیر به صورت رسمی اعلام خواهد شد و اواخر مهرماه نیز گزارش نهایی منتشر می شود.

نیلی افزود: در خصوص سیلاب ها با یک مرکز علمی در استرالیا، ۲ دانشگاه چین، دانشگاهی در آلمان و سفارت هلند همکاری هایی شروع کردیم تا از تجارب آن ها در این مورد استفاده کنیم.

آخرین وضعیت پروژه شهر دانش

رئیس دانشگاه تهران به طرح شهر دانش دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دانشگاه تمام ساختمان‌هایی که خریداری کرده را به خوابگاه‌ها و دانشکده‌ تبدیل کرده است؛ به طوری که برخی ساختمان‌ها در سال‌های اخیر به فضاهایی برای مراکز علم و فناوری تبدیل شده و همچنین ۵۰ درصد پردیس هنر دانشگاه تهران از همین ساختمان‌ها خریداری شده است.

وی با بیان این مطلب که برخی ساختمان ها بین ما و مالکان خصوصی مشترک است و باید متناسب با موافقت مالکین از آن ها استفاده کنیم، افزود: اخیرا برج بایوتکنولوژی دانشگاه را خریداری کرده ایم که امیدواریم در سال‌های آینده به یکی از مراکز نمونه کشوری در حوزه علم و فناوری تبدیل شود.

نیلی اضافه کرد: در خصوص طرح شهر دانش اختلاف دیدگاهی بین دانشگاه تهران و شورای عالی معماری شهرسازی وجود دارد و ما معتقد هستیم که این شورا مصوبات دولت را لغو کرده و قانونی نیست. امیدواریم پروژه شهر دانش در پیچ و خم مسائل اداری و برخی اختلافات گم نشود و به طور کامل اجرایی شود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت دستاوردهای دانشجویان در حل برخی مشکلات گفت: دانشگاه تهران سعی می‌کند از دستاوردهای دانشجویان در پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری به خوبی استفاده و از طریق پارک‌های علم و فناوری در اختیار جامعه قرار بدهد.

طرح دانشگاه تهران برای تجاری سازی پایان نامه ها

وی با اشاره به طراحی دو دوره رویش و شکوفایی برای تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها، گفت: با طراحی این دوره ها می توان پایان‌نامه‌هایی که قابلیت تبدیل به محصول دارند را تجاری‌سازی کرده و ایده‌های دانشجویان را به کسب و کار تبدیل کنیم که البته این پروژه سه سالی است که در دانشگاه شروع شده است.

نیلی با تاکید بر اینکه رساله های دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی باید با نیاز کشور  منطبق باشد،‌ گفت: در همین راستا با شرکت نفت و فولاد مبارکه طرحی را به صورت پایلوت آغاز کرده ایم و قرار است این دو شرکت پروژه‌های مورد نیاز خود را به ما اعلام کنند تا موضوع رساله‌های دانشجویان قبل از پذیرش دانشجویان در دانشگاه مشخص باشد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به تمرکز این دانشگاه بر کیفیت آموزشی دانشجویان دوره کارشناسی، خاطرنشان کرد: در این زمینه قبلا طرح کهاد اجرایی شد که براساس آن دانشجویان در کنار دوره‌های رسمی آموزشی یک بسته آموزشی دیگر نیز در رشته‌های غیر از رشته تحصیلی دریافت می کردند و در حال حاضر می خواهیم دو وجهی این طرح را اجرایی کنیم؛ به این صورت که دانشجویان اجباری برای گذراندن واحدهای بیش از واحدهای مصوب خود ندارند و می‌توانند دروس اختیاری خود را در قالب یک بسته از دروس دیگر دریافت کنند.

جلسه با سران سه قوه در حوزه اقتصاد و انرژی

نیلی با اعلام اینکه به زودی جلسه ای با سران سه قوه جلسه‌ای در حوزه اقتصاد و انرژی برگزار خواهیم کرد، گفت: با توجه به اینکه کشور ما به شدت مصرف انرژی بالایی دارد، در نظر داریم راهکارهایی را در خصوص مصرف بهینه انرژی و کیفیت آن در این جلسه مطرح کنیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.