لغو رزمایش‌های ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل مشخص نبودن بودجه

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌های نیروهای ذخیره خود از جمله نیروهای زمینی که قرار بود اواسط سال میلادی جاری انجام شود را به دلایل مربوط به بودجه لغو کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه هاآرتص اسرائیل نوشت: افسران ارشد ارتش در جریان لغو این رزمایش‌ها از جمله رزمایشی که قرار بود یگان‌های زمینی در نوار غزه داشته باشند، قرار گرفتند.

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی احتمال می‌دهند لغو این رزمایش‌ها به دلیل تغییراتی باشد که آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم در پیش گرفته است و نیز از دلایل دیگر آن عدم شفافیت برنامه‌های بودجه و عدم وجود دولت ثابت تا به این لحظه باشد.

هاآرتص نوشت: در حال حاضر برخی رزمایش‌های دیگر لغو و برخی رزمایش‌ها نیز به افسران محدود شده است و ارتش لغو رزمایش‌های نیروهای ذخیره توپخانه‌ای را هم در دست بررسی دارد.

سخنگوی ارتش این رژیم گفت: لغو رزمایش‌ها به تصمیمات کوخاوی برمی‌گردد که از زمان برعهده گرفتن سمت ریاست ستاد ارتش، هزینه‌های سنگینی را برجای گذاشته و دلیل دیگر این اقدام عدم وجود بودجه پنج سال آتی است.

وی افزود: آمادگی‌ها برای جنگ با غزه که کوخاوی خواستار آن است بسیار بیشتر از حد انتظار بود.

سخنگوی ارتش ادامه داد: برخی از رزمایش‌ها به صورت جزئی و براساس اولویت ادامه خواهند داشت.

روزنامه مذکور نوشت: تصمیم لغو رزمایش‌ها با این احتمال که این اقدام روی آمادگی یگان‌های نظامی برای جنگ تاثیر گذار نخواهد بود، گرفته شده است اما افسران ارشد می‌گویند، یگان‌هایشان در سال جاری رزمایشی نداشتند و این مساله به توانایی‌های تیم‌های عملیاتی آسیب می‌زند.

بودجه چند ساله رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد و به دلیل انتخابات جدید دولت هنوز با طرح بودجه پنج سال آتی موافقت نکرده است و در صورتی که پیش از آغاز ۲۰۲۰ بر سر این بودجه توافق صورت نگیرد، بودجه نظامی اسرائیل به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد و این مساله برنامه ریزی برای فعالیت‌های طولانی مدت را برای ارتش این رژیم دشوار می‌کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.