برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های بهره‌بردار فناوری فضایی

به گزارش خبرنگار خبرآنی، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد حوزه فضایی و اشتغال در صنعت این حوزه در دنیا، مرتبط با صنایع پایین دست زنجیره حوزه فضایی است.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر و رونق صنایع این بخش در کشور، طی چند ماه گذشته اداره کل کسب و کارهای فضاپایه در سازمان فضایی ایران شکل گرفت که مهمترین هدف آن توسعه صنعت پایین دست حوزه فضایی با ایجاد و توسعه شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهای نو در این حوزه است و در این مسیر توانمندسازی بخش خصوصی، تسهیل‌گری و توسعه بازار را به عنوان مهمترین راهبردهای خود در برنامه دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: در این مدت این اداره کل برگزاری جلسات متعدد با سازمان‌های بهره‌بردار از فناوری فضایی را در دستور کار قرار داده است و همچنین با مشارکت با نهادهای مختلف در برگزاری رویدادهای مختلف، انجام سفرهای استانی و جلسه با استانداران و مدیران استانی و مراکز علمی در سطح کشور و...، تلاش کرده تا بستر مناسب برای تحقق هدف ترسیم شده را مهیا کند.

براری گفت: در این راستا نشست با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد و در این جلسه که شرکت‌های خصوصی نیز حضور داشتند، توافقات بسیار خوبی انجام شد که در آینده‌ای نزدیک آن‌را اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: ۲۰ درصد دیگر اقتصاد حوزه فضایی که مربوط به صنایع بالادست حوزه فضایی است هم بسیار استراتژیک بوده که سازمان فضایی ایران در این بخش نیز اقدامات، سیاست‌ها و راهبردهایی دارد.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.