لیبی خواهان مداخله جامعه جهانی برای خاتمه حملات نیروهای حفتر به طرابلس

دولت وفاق ملی لیبی خواستار مداخله جامعه جهانی به منظور پایان دادن به حملات نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به طرابلس شد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت وفاق ملی لیبی خواستار مداخله جامعه جهانی به منظور پایان دادن به حملات نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به طرابلس شد تا فرصت برای همکاری جهت توقف فعالیت‌های تروریستی فراهم شود.

این درخواست دولت وفاق ملی لیبی پس از صدور بیانیه وزارت خارجه این کشور در واکنش به وقوع انفجار تروریستی در شهر بنغازی در شرق لیبی که در نتیجه آن سه تن از کارمندان سازمان ملل کشته شدند، مطرح شد.

پیشتر در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل یک بانک و مرکز تجاری در منطقه «الهواری» واقع در شهر بنغازی سه تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

ارتش مستقر در شرق از چهارم آوریل عملیات نظامی را در اطراف طرابلس با هدف تحت کنترل درآوردن این منطقه آغاز کرد که با مقابله نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی روبه‌رو شد. آنها در تلاش برای بازپس‌گیری مناطق مختلف از جمله فرودگاه بین‌المللی طرابلس هستند.

طبق آمار سازمان ملل، از زمان آغاز درگیری‌ها در لیبی حدود ۱۱۰۰ تن کشته و ۵۷۶۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. تعداد آوارگان نیز از مرز صد هزار تن فراتر رفته است.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.