عمار حکیم: برخی می‌خواهند عراق ضعیف، وابسته و غرق در آشوب بماند

رهبر جریان حکمت ملی عراق در خطبه‌های نماز عید قربان در بغداد تاکید کرد: می‌خواهند عراق ضعیف، تابع، غرق در آشوب و فساد و سهمیه‌بندی بماند. آنان به حملات خود ادامه خواهند داد و ما به ایستادگی‌مان ادامه خواهیم داد. و در این راه به خود و ملتمان اطمینان داریم.

به گزارش خبرآنی، به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه افزود: ما می‌کوشیم که پروژه عراقی مستقلی بسازیم و می‌دانیم که حجم چالش‌ها و خطراتی که این پروژه را هدف قرار می‌دهد، چقدر است.

رهبر جریان حکمت ملی عنوان کرد: می‌خواهند عراق ضعیف، تابع، غرق در آشوب و فساد و سهمیه‌بندی بماند. آنان به حملات خود ادامه خواهند داد و ما به ایستادگی‌مان ادامه خواهیم داد. و در این راه به خود و ملتمان اطمینان داریم.

حکیم ادامه داد: پنج ماه پیش به ملتمان وعده دادیم که هرجا باشد در کنارشان باشیم و گفتیم که حمایتمان از دولت مشروط به رضایت ملت از آن است، بعد از برآورد نظر ملت و دیدن سرخوردگی‌شان بابت ناتوانی دولت در عملی کردن آمال ملت، دو راه پیش رویمان بود: ادامه حمایت از دولت و از دست دادن ملت، یا به دست آوردن ملت و مخالفت با دولت، ما گزینه به دست آوردن ملت را انتخاب کردیم.

وی با تاکید بر اینکه این اپوزیسیون به روش‌های قانون و اخلاقی‌ خود پایبند می‌ماند و نقش خود را به قصد اصلاح و به دیده انصاف اجرا می‌کند، گفت: اپوزیسیون از اشتباهات انتقاد می‌کند، از هدف قرار دادن افراد خودداری می‌کند و در استیضاح وزیران یا دیگر اقدامات نظارتی‌ خود اهل باج‌خواهی نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: ما دولت را به آن چیزی متعهد می‌خواهیم که خودش به آن متعهد شده و چیزی بیش از توانایی‌های دولت و خارج چارچوب برنامه وزارت‌خانه‌ها و گزارش دولت و مصوبات و تصمیماتش مطالبه نمی‌کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه "به تلاش‌ها برای تشکیل جبهه اپوزیسیون با همکاری طرف‌های سیاسی و مردمی که با ما در مخالفت با دولت هم‌نظرند، ادامه می‌دهیم و وقتی این تلاش‌ها به نهایت رسید تشکیل این جبهه را اعلام خواهیم کرد"، گفت: چنین جبهه‌ای می‌تواند دولت در سایه را تشکیل دهد که از ابزارهای مهم نظارتی اپوزیسیون و زیر نظر گرفتن عملکرد دولت به روش‌های حرفه‌ای است.

سید عمار حکیم صبح امروز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در بغداد اظهار داشت: در شرایط پرتنش منطقه‌ای و جهانی فعلی، بر ضرورت بی طرفی کارآمد عراق برای تضمین منافع کشور و ملت تأکید می‌کنیم.

وی بار دیگر بر مخالفت با سیاست تحریم‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: ما صبوری، ثابت‌قدمی و استقامت ملت ایران را ارج می‌نهیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق نسبت به شدت گرفتن نزاع‌های منطقه و ایجاد فضاهای ملتهبی که به رشد تروریسم کمک و امنیت و صلح منطقه‌ را تهدید می‌کند، هشدار داد و از همه طرف‌های اصلی منطقه خواست که پشت میز مذاکره بنشینند و راه‌های حل مسالمت‌آمیز سیاسی را بپذیرند و شبح جنگ، ویرانی، افراط‌گرایی و نفرت‌پراکنی را از منطقه دور کنند.

حکیم همچنین با اشاره به وضعیت برخی از کشورهای عربی عنوان کرد: جهان عرب امروز در وضعیتی استثنایی به سر می‌برد. چهار کشور عربی، یعنی لیبی و الجزایر و سودان و تونس، فاقد رئیس جمهور منتخب مردم است. امیدواریم در این کشورهای دوست و برادر روند دموکراتیک موفق شود و انتخابات آزاد در آنها برگزار شود که بیانگر اراده ملت‌هایشان باشد. در این شرایط اتحادیه عرب مسئولیت مضاعفی بر عهده دارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.