زیردریایی که آب دریا را به یخ تبدیل می کند

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از ان بی سی نیوز،  گروهی از طراحان اندونزیایی طرحی برای جلوگیری از ذوب  شدن یخ های قطب شمال دارند. طرح آنها شامل تولید یخ های بیشتر است.

برای این منظور آنها ساخت یک زیر دریایی را پیشنهاد کرده اند که می تواند  به عنوان یک یخ ساز بزرگ در اقیانوس عمل کند. البته کارشناسان هشدار داده اند زیردریایی ها احتمالا بیشتر از سودرسانی در این زمینه ضررساز هستند.

محققان ویدئویی نیز تهیه کرده اند تا نشان دهند زیردریایی موردنظرشان چگونه کار می کند. این زیر دریایی نخست زیر سطح آب می رود تا یک حفره ۶ ضلعی مانند روی عرشه را پر کند. سپس یک ماشین شیرین سازی آب، نمک موجود در آن را از بین می برد و زیردریایی آب شیرین را با کمک دمای کم محیط و همچنین یک ماشین یخ ساز عظیم به یخ تبدیل می کند.

در مرحله بعد زیردریایی دوباره زیر آب می رود تا تکه یخ شش ضلعی را رها کند. این فرایند به کرات تکرار می شود  و می توان به این وسیله یک ورقه یخی کامل را تولید کرد.

البته « مارک سرز» مدیر مرکز ملی اطلاعات برف و یخ  دانشگاه کلورادو در این باره می گوید: هرچند طرح مذکور بسیار جالب است اما بازتولید یخ آب شده فقط مانند یک چسب زخم  برای مشکل آب وهوایی زمین است.  همچنین اگر زیردریایی با سوخت فسیلی حرکت کند به محیط آسیب بیشتری می رساند.

برچسب ها :

زیردریایی تبدیل

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.