برگزاری 14 جلسه از سلسله نشست‌های شورای فنی شهرداری تهران در 7 ماه گذشته

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، گفت: ضرورت جلوگیری از وقفه در روند بررسی موضوعات فنی شهرداری تهران ایجاب می‌کرد تا جلسات شورای عالی فنی شهرداری تهران در نخستین فرصت قانونی از سرگرفته شده و در خصوص انجام وظایف محوله از سوی شورای اسلامی شهر تهران اقدام گردد.

صبوری با بیان آنکه از دی ماه سال 1397 تاکنون 14 جلسه از سلسله نشست‌های شورای فنی برگزار شده است، یادآور شد: در نتیجه برگزاری این نشست‌ها علاوه بر فهارس بهای پایه سال 98، شاخص‌های تعدیل فصول سال 97 ابلاغ شده است تا به این ترتیب اجرای پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری دچار اختلال نشده و صرفه و صلاح اجرای پروژه ها مدنظر قرار گیرد.

وی بررسی کارشناسی تعدادی از موارد مربوط به پروژه های عمرانی به استناد سند راهبردی نظام فنی و اجرایی و مصوبه تعیین وظایف شورای فنی شهرداری تهران را از دیگر دستاوردهای این جلسات طی ماه های اخیر ذکر کرد.

صبوری اضافه کرد: تصویب اقلام ستاره‌دار که از سوی واحدهای اجرایی درخواست شده بود و همچنین بازنگری ضرایب موردنیاز جهت به کارگیری اسناد نظام فنی و اجرایی و حصول قیمت‌های عادله، از دیگر اقداماتی است که طی دوره جدید این شورا به سرانجام رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: کمیته‌های تخصصی ذیل دفتر نظام فنی و اجرایی، جای خود را به کمیته‌های مشورتی با حضور نمایندگان خبره اعضای شورای فنی و نمایندگان واحدهای اجرایی معاونت های برنامه ریزی، حمل و نقل و ترافیک و خدمات شهری شهرداری تهران داده است. 

وی خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب اسناد و دستورالعمل‌های مورد نیاز شهرداری تهران همچون بازرسی و بازدید پل‌های شهری، مشخصات فنی و اجرایی مسیر اتوبوس‌های تندرو و نیز ایجاد بستر نظارت بر کیفیت پروژه‌های شهری جهت بررسی کمیته مربوطه در دستور کار قرار گرفته است. 

به گفته صبوری، ملاحظه حدود اختیارات شورای فنی، استفاده از زیرساخت‌های قانونی نظامات مربوطه و به کارگیری شرایط فنی حاکم بر شهرداری تهران به سود کیفیت، سرعت، دقت و هزینه بهینه اجرا از اهداف مهم معاونت فنی و عمرانی است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.