تایمز مدعی حمایت قطر از عناصر افراط‌گر به واسطه یک بانک انگلیسی شد

یک نشریه انگلیسی گزارش داد: قدیمی‌ترین و بزرگترین بانک اسلامی در انگلیس که وابسته به حکومت قطر است با سازمان‌ها و طرف‌های مرتبط با افراط گران همکاری می‌کند.

به گزارش خبرآنی، تایمز انگلیس در گزارشی نوشت: این بانک به نام بانک الریان که شعبه‌هایی در شهر لندن دارد در همین راستا به یک سازمان خیریه‌ای که از طرف آمریکا به دلیل حمایت از فعالیت‌های "تروریستی" ممنوع اعلام شده و همچنین به یک مسجد مرتبط با جنبش حماس خدمات‌رسانی می‌کرده است.

سلطان چودری مدیر اجرایی این بانک همچنین کسی است که سابقه مدیریت در یک سازمان مذهبی را که اعضای آن حامی ایده‌های تندرو بوده‌اند در کارنامه‌اش دارد.

همچنین از جمله مشتریان این بانک یک بخش بودجه‌ای در شبکه تلویزیونی پیس تی‌وی است که علنا گفته که همجنس بازها از خوک بدتر هستند و جادوگران باید اعدام شوند. این کانال تلویزیونی مستقل در دوبی برنامه‌هایی را پخش کرده که طبق اعلام سازمان آفکام مغایر با قوانین این سازمان به دلیل تحریک به جنایت، ترویج نفرت و سوءاستفاده شناخته شده است. همچنین یک مسجد در انگلیس به نام مسجد فینزبری پارک که از جمله مشتریان این بانک است وابسته به یکی از رهبران جنبش حماس بوده و دارای ارتباطاتی در کرانه باختری است.

در این بانک همچنین یک سازمان خیریه به نام سازمان HHUGS است که یک گروه تأمین کننده خانواده‌های "تروریست‌ها" از جمله عبدالماجد عبدالباری یک شبه نظامی داعش است.

این سازمان خیریه گفته که به هیچ وجه از تروریسم و خانواده‌های تروریسم‌ها حمایت نمی‌کند.

در عین حال یکسری دیگر از مشتریان این بانک با جنبش اخوان‌المسلمین مرتبط هستند.

در ماه گذشته روزنامه وال استریت ژورنال بر تسهیلات مالی که قطر به تروریست‌های درج شده در لیست تروریسم شورای امنیت اعطا کرده بود، تمرکز کرد و نوشت: در راس این افراد خلیفه السبیعی قرار دارد که ۱۲۰ هزار دلار در یک سال دریافت کرد.

السبیعی از سال ۲۰۰۸ در لیست حامیان تروریسم و حامیان مالی القاعده قرار دارد.

این در حالی است که قطر به تلاش‌هایش برای رهایی از اتهامات تروریستی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.