ایندیپندنت: یک شبکه مخفی در شرق لیبی برای پایان دادن به جنگ فعالیت می‌کند

روزنامه ایندیپندنت انگلیس نوشت، یک شبکه محرمانه در شرق لیبی به منظور پایان دادن به درگیری‌های نظامی و رویارویی‌ها در این کشور، فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرآنی، این روزنامه در گزارشی نوشت: شبکه مخفی تحت عنوان "انجمن همکاری مدنی" در شهرهای مختلف شرق لیبی فعالیت می‌کند و با دیدگاه خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی و گروه‌های رادیکال مخالف است.

در این گزارش آمده است: فرصت‌ها برای فعالان مخالف جنگ در لیبی بسیار محدود است، زیرا مقامات این کشور در شرق و غرب آن کاملا بر رسانه‌ها کنترل دارند.

بر اساس این گزارش، این فعالان مخالف جنگ با برقراری ارتباط از طریق اینترنت با شهروندان در داخل و خارج از لیبی، مواضع و دیدگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند و تلاش می‌کنند در حد امکان خطرات علیه اعضای این شبکه مخفی را کاهش داده و مانع از بازداشت آنها شوند.

این روزنامه در ادامه به نقل از احمد شرکسی، از فعالان شبکه مذکور که در حال حاضر مقیم تونس است، نوشت: حکم‌رانی شبه نظامیان مسلح بر طرابلس را نمی‌پذیریم و با تلاش حفتر برای تحمیل دولتی نظامی مخالف هستیم. ما صدای سوم هستیم.

وی گفت: مردم لیبی در حال حاضر آمادگی دفاع از حق خود و تعیین سرنوشت‌شان از طریق تظاهرات را ندارند؛ همان اتفاقی که در الجزایر و سودان رخ داد و همچنان برگزاری تظاهرات در لیبی برای مقابله با گروه‌های مسلحی که با یکدیگر درگیر هستند بسیار خطرناک است.

وکلای مدافع، دانشجویان و مهندسان عضو شبکه مخفی "انجمن همکاری مدنی" هستند و ضمن برگزاری نشست‌های محرمانه، از طریق شبکه‌های مجازی با هشتگ "جنگ راه حل نیست" به دنبال تبلیغ افکار خود هستند. این انجمن به دلیل ترس از بازداشت فعالان خود، حتی در فیس‌بوک هم صفحه رسمی ندارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.