ترکیه: علیه تروریسمی که به نام اسلام صورت می‌گیرد، ایستاده‌ایم

مشاور رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که کشورش علیه تروریسمی که به نام کردها صورت می‌گیرد؛ همانند موضع خود علیه تروریسمی که به نام اسلام انجام می‌شود، ایستاده است.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌ الیوم، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و مشاور رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای هجمه‌های رسانه‌ای مصر را که با هدف خدشه زدن به ترکیه انجام می‌شود و این کشور را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند، محکوم کرد.

اوکتای تاکید کرد: ترکیه به دنبال اصلاح و بهبود روابط میان تمامی کشورهای اسلامی است و ترکیه برای تمامی کشورهای اسلامی خواهان خیر است و تنها وحدت و یکپارچگی میان کشورهای اسلامی را می‌خواهد.

وی در ادامه با بیان اینکه ترکیه در برابر تمامی بهتان‌هایی که با آن مواجه است، صبر پیشه می‌کند، از کشورهای اسلامی خواست تا برای حل مشکلات کنونی یکپارچه باشند.

اوکتای در خصوص پرونده آوارگان گفت: ۹۰ درصد آوارگان مسلمان هستند و آنها ترکیه را انتخاب کردند، چراکه در این کشور عطوفتی را دیده‌اند.

وی ضمن استقبال از فضای سرمایه‌گذاری در ترکیه، گفت: هر کس که به ترکیه پناهنده شود، از حق و حقوق‌هایی برخوردار می‌شود.

مشاور اردوغان خاطرنشان کرد: تعداد پناجویان در ترکیه هفت میلیون تن تخمین زده شده که از میان آنها چهار میلیون پناهجو سوری هستند.

از سوی دیگر، این مقام ترک در خصوص مساله لیبی تاکید کرد: لیبی امکاناتی دارد که شهروندانش را از مهاجرت و غرق شدن در دریای مدیترانه بی‌نیاز می‌کند.

اوکتای خلیفه حفتر، ‌فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" و تلاش‌های وی برای تسلط بر قدرت با استفاده از زور را محکوم کرد و گفت: حفتر کیست؟

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.