حمایتی دانش‌آموزی از مظلومیتی جهانی!

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تا به امروز پویش‌های زیادی از جانب تشکل‌های دانش‌آموزی و نوجونان در خصوص موضوعات مختلف برگزار شده است؛ پویش‌هایی که عموماً از جنس فعالیت‌های دانش‌آموزی در فضای مجازی بوده و بحث بر سر موضوعاتی از جنس دغدغه‌های نوجوانان و جوانان است.

اما در این روزها دغدغه دانش‌آموزان با گذشته کمی تفاوت پیدا کرده است؛ دانش‌آموزان دیگر دغدغه‌شان کیف و کتاب و مدرسه نیست، دغدغه‌شان از مدرسه و کشورشان فراتر رفته است و به موضوعات جهانی و بین‌المللی روز فکر می‌کنند؛ چرا که آنها به راستی خود را آینده سازان این مرز و بوم می‌دانند و به این جمله باور دارند.

شاید گفتن این حرفها ساده باشد ولی دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی استان هرمزگان این را در عمل ثابت کردند؛ دانش‌آموزان بندرعباسی، دغدغه‌شان رهبر جنبش شیعیان نیجریه است.

روزها بود که دانش‌آموزان خبر زجرها و شکنجه‌های این رهبر بزرگ نیجریه را در اخبار دنبال می‌کردند و در دورهمی‌های خود (جلسات قرارگاهی) دنبال راهی بودند که بتوانند حمایت خود را از این ظلم بی پایان اعلام کنند که سرانجام همفکری‌های آنها، پویش دانش آموزی شیخ زکزاکی در نماز جمعه بندرعباس را رقم زد.

پویش دانش آموزی شیخ زکزاکی در نماز جمعه بندرعباس، کمپینی دانش آموزی است که با ایده دانش‌آموزان انجمن اسلامی برای نخستین بار در بندرعباس کلید خورد.

هم صحبت شدیم با فاطمه رخنه دانش‌آموز قرارگاه عملیات شهری انجمن‌های اسلامی بندرعباس تا از این طرح بیشتر باخبر شویم.

فاطمه رخنه که عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و در سال یازدهم رشته علوم و معارف دبیرستان صدرا مشغول تحصیل است از نگرانی‌هایش برای رهبر شیعیان نیجریه گفت.

وی گفت: من و دوستانم شاید سن و سال زیادی نداشته باشیم ولی معلمان و خانواده‌‌های‌مان از روزهای اول انقلاب برایمان گفته‌اند از دلهره‌ها و زندانی کردن افراد بی گناه و شهید شدن هم میهنان‌مان.

رخنه افزود: به نظر ما الان شیعیان نیجریه اوضاع اوایل انقلاب ما را و شاید با شدت بیشتر دارند؛ 2000 شهید برای حفظ اسلام داده‌اند و این موضوع باید برای همه جوامع مسلمان در جهان، مهم باشد و رهبر این شیعیان اکنون در زندان زیر شکنجه ظالمان قرار گرفته است و سایر کشورها در این خصوص سکوت کرده‌اند.

این دانش‌آموز افزود: ما دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی تصمیم گرفتیم با حرکتی از این رهبر آزاده اعلام حمایت کنیم و این صداها اگر یکپارچه باشد قطعا باعث اتفاقات خوبی در نیجریه خواهد شد و شیعیان نیجریه نیز حس می‌کنند که دیگر تنها نیستند و شیعیان کشورهای دیگر نیز صدای مظلومیت آنها را می‌شوند.

وی گفت: از این رو تصمیم گرفتیم این حرکت را در حاشیه نماز جمعه که با حضور همه اقشار جامعه برگزار می‌شود آغاز کنیم؛ مردم بندرعباس، نماز جمعه را یک تکلیف می دانند و اغلب با حضور خانواده به نماز جمعه می آیند ما هم در حاشیه نماز جمعه یک غرفه زدیم با عنوان جمعه بازار و یک تصویری از شیخ زکزاکی که متشکل از قطعات پازلی به هم چسبیده که در نمای کلی نقشه کشور ایران بود را در غرفه قرار دادیم و از شرکت کنندگان نماز جمعه خواستیم تا با اثر انگشت خود بر این تصویر، حمایت خود را از شیخ زکزاکی نشان دهند.

رخنه ادامه داد: ما برای جذب مردم به غرفه ابتدا با ظرف شکلات به استقبالشان می‌رفتیم و از آن‌ها می خواستیم تا اندکی از وقتشان را به ما دهند؛ در ابتدا به معرفی شیخ زکزاکی می‌پرداختیم چرا که عده کمی او را می شناختند و اغلب با دیدن چهره او و دنبال کردن اخبار متوجه می شدند که نام رهبر آزاده نیجریه، شیخ زکزاکی است و عده‌ای اندک نیز نه چهره‌اش برایشان آشنا بود و نه تصویرش ...

وی اضافه کرد: وقتی از حرکت‌های انقلابی و اقداماتی برای شناخت اسلام در نیجریه برایشان می گفتیم ذوق می‌کردند و برای نجات و آزاد شدنش دست به دعا می شدند.

این دانش‌آموز انجمن‌های اسلامی گفت: 500 نفر در نماز جمعه بندرعباس روی عکس شیخ زکزاکی اثر انگشت زدند تا بگویند ما حامی شما هستیم؛ حامی تمام مظلومان شیعه در جهان که به دست مزدوران، شکنجه شدند و تنها برای اسلام و شیعه در زندان زیر شکنجه ظالمان قرار گرفتند.

فاطمه رخنه تصریح کرد: این پویش کار کوچکی در برابر اقدام بزرگ شیخ زکزاکی بود؛ امیدوارم هرچه زودتر خبر آزادی این رهبر آزاده را از اخبار بشنویم و ما خبر آزادی ایشان را در نماز جمعه و به مرم فهیم بندعباس برسانیم.

به گزارش فارس، این پویش دانش‌آموزان بندرعباسی در هفته‌های آینده و روزهای جمعه آتی ادامه خواهد داشت و آنها تصمیم دارند که افراد بیشتری را در جریان این اتفاق بزرگ قرار دهند و حامی‌های بیشتری برای آزادی شیخ زکزاکی داشته باشند.


در دسامبر سال 2015 میلادی در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور در شمال استان کادونا دست‌کم 350 نفر به شهادت رسیدند؛ ابراهیم زکزاکی از آن زمان تاکنون به‌همراه همسرش در بازداشت به‌سر می‌برد و با اتهامات بی‌اساسی همچون قتل، اجتماع غیرقانونی و بر هم زدن نظم و آرامش همگانی روبه‌رو است.
انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.