برنامه‌ریزی تل‌آویو برای احداث بیش از ۲۴۰۰ واحد مسکونی در قدس و کرانه باختری

جنبش چپ‌گرای "صلح اکنون" اعلام کرد، کمیته "برنامه‌ریزی و ساخت و ساز" وابسته به اداره مدنی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی برای ساخت ۲۴۳۰ واحد مسکونی تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرآنی، روزنامه اورشلیم پست رژیم صهیونیستی به نقل از جنبش چپ‌گرای "صلح اکنون" نوشت، چهار کانون شهرک‌سازی که تخلیه شده‌اند بازسازی خواهند شد و کمیته "برنامه‌ریزی و ساخت و ساز" وابسته به اداره مدنی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی برای ساخت ۲۴۳۰ واحد مسکونی برنامه‌ریزی خواهد کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی چند روز پیش با ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی برای فلسطینیان در منطقه "سی" که تحت حاکمیت اسرائیل است در ازای احداث ۶۰۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌ها موافقت کرد.

فلسطینیان بر این باور هستند که شهرک‌ها و ساخت آن در کرانه باختری مانع تحقق صلح هستند زیرا که آنها در مناطق تحت کنترل فلسطینیان واقع شده‌اند و احتمال می‌رود که بخشی از مرزهای کشور آینده آنها باشد.

موافقت غیرمنتظره کابینه با طرح بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ساخت و سازها در منطقه "سی" به منزله گام نخست در مسیر الحاق کرانه باختری است.

فعالیت شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس شرقی جایی که حدود ۶۰۰ هزار اسرائیلی در حال حاضر سکونت دارند، منبع تنشی در روابط اسرائیل با جامعه بین‌الملل و یکی از موانع اصلی در بررسی موضوع صلح با فلسطینیان است. رژیم صهیونیستی به ساخت مسکن در این مناطق اشغالی به عنوان سیاستی برای تأمین امنیت دولت یهودی می‌نگرد.

در این راستا نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین تا ابد ادامه خواهد داشت و متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.