توافق نهایی درباره سند قانون اساسی سودان

میانجیگر اتحادیه آفریقا در سودان از توافق نهایی میان شورای نظامی انتقالی و ائتلاف گروه‌های موسوم به آزادی و تغییر بر سر سند قانون اساسی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه الجزیره، محمد حسن لبات، میانجیگر اتحادیه آفریقا در سودان در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: به مردم سودان، جهان و آفریقا اعلام می‌کنم که اعضای هیئت شورای نظامی انتقالی و ائتلاف گروه‌های موسوم به آزادی و تغییر درباره سند قانون اساسی سودان به توافق نهایی دست یافتند.

 وی افزود، دو طرف در حال تلاش برای انجام تمهیدات لازم به منظور امضای نهایی سند قانون اساسی سودان هستند.

میانجیگر اتحادیه آفریقا به جزئیات این توافق اشاره نکرد.

تلویزیون سودان نیز نیمه شب گذشته و پیش از اینکه لبات توافق نهایی میان طرف‌های سودانی را اعلام کند، از برطرف شدن موارد اختلاف دو طرف درباره سند قانون اساسی خبر داد.

تلویزیون سودان همچنین با اشاره به توافق میان گروه‌های آزادی و تغییر و سه حزب دیگر در آدیس‌آبابا اعلام کرد که دو طرف بررسی سند صلح منعقد شده با جبهه انقلابی را آغاز کردند.

در همین راستا، الجزیره به چند بند از پیش‌نویس‌ سند قانون اساسی سودان اشاره کرد. طبق اعلام الجزیره، این توافق شامل تعیین نسبت نمایندگی در پارلمان، تشکیلات شورای حاکمیتی و شورای وزیران و همچنین انحلال شورای نظامی انتقالی به محض امضای سند قانون اساسی می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.