کرمانشاه میزبان برگزاری "ا&

به گزارش خبرنگار مهر، جلال عزیزی امروز پنج شنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: "المپیاد استعدادهای برتر ورزشی" از ۳۰ مرداد تا ۱۰ شهریور سال جاری در ۹۶ رشته ورزشی پسران و دختران ۱۳ تا ۱۶ سال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود: "المپیاد استعدادهای برتر" مسابقات و رقابت های مختلف ورزشی است که به صورت سالیانه در رشته های معین بر اساس آخرین مقررات و قوانین فدراسیون جهانی زیر نظر شورای عالی وزارت ورزش برگزار و در این مسابقات به ورزشکاران استانهای برتر در هر رشته مدال و حکم قهرمانی اهداء می شود همچنین جدول مدالی مسابقات تا پایان هر دوره حفظ خواهد شد.

وی ابراز داشت: مدالهای اخذ شده توسط ورزشکاران در المپیاد مذکور دارای بالاترین ارزش در بین مسابقات رسمی داخلی کشور است.

کرمانشاه میزبان برگزاری

عزیزی بیان داشت: به منظور بستر سازی مناسب با رویکرد " عدالت محوری" و بهره مندی یکسان از امکانات ورزشی برای جوانان میهن عزیز اسلامی و بر اساس رسالت و ماموریت های حوزه معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای این المپیاد ورزشی با شعار "ورزش دوستی و آینده ای بهتر" در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون ورزش و جوانان استان کرمانشاه هدف از این المپیاد را کشف، جذب و پرورش استعدادهای ورزشی، پشتوانه سازی و کمک به تقویت تیم های ملی، رشد مدال آوری و حضور مقتدرانه در بازی های المپیک جوانان ۲۰۲۲ دانست.

عزیزی گفت: در این راستا استان کرمانشاه در سه رشته هندبال، شنا و هاکی میزبان دیگر استان ها خواهد بود و در سایر رشته‌ها اعزام ورزشکاران را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات جمعا ۱۴۹۶ ورزشکار در ۳ رشته در کرمانشاه به رقابت می پردازند، افزود: در رشته هاکی ۲۸۹ ورزشکار در رشته شنا پسران ۶۳۲ ورزشکار و در رشته هندبال ویژه پسران ۵۷۵ ورزشگاه رقابت خواهد کرد.

عزیزی خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد های به عمل آمده در مجموع جهت برگزاری این مسابقات مبلغ یک میلیارد و ۲۳۳ میلیون تومان اعتبار لازم است.

وی در پایان از دستگاه‌های ذی ربط از جمله شهرداری، نیروی انتظامی و صدا و سیما درخواست کرد تا جهت برگزاری هر چه بهتر این مسابقات همکاری لازم را به عمل آورند.

برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.