وضعیت نامطلوب سمپاد در علوم پایه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در نشست خبری با موضوع بازطراحی برنامه‌های این مرکز، اظهار کرد: یکی از ابزارهای کمک به آموزش، توجه به گروه‌های آموزشی است که توانستیم از ظرفیت‌های سراسر کشور استفاده کنیم.

وی افزود: در کشور دبیران بسیار ارزشمندی وجود دارند که می‌توانیم از آنان در مدارس استعدادهای درخشان استفاده کنیم؛ همچنین توانمندسازی معلمان مدیران و... برای ارائه خدمات به کشور امری مهم است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه آموزش‌های انسانی مطابق با سمپاد صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: از جایی که برخی تیزهوشان شرایط خاصی دارند و نیاز به آموزش‌های ویژه دارند باید از دبیران مشخص در حوزه تیزهوشان استفاده کنیم؛ بر همین اساس شاهد تربیت نیروهای ویژه این افراد در دانشگاه فرهنگیان طی سال‌های آینده خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اکنون سمپاد علوم پایه وضعیت نامطلوبی دارد که آموزش و پرورش باید فکری برای آن کند. لذا جایی که می‌توان در علوم پایه اقدامات مناسب انجام داد دوره متوسطه اول است. 

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد: گسترش روابط دانش‌آموزان استعدادهای درخشان با سایر دانش‌آموزان و یکدیگر، افزایش تعامل آنان، استفاده از ظرفیت‌های والدین دانش‌آموزان مزیتهای اقدامات در علوم پایه است. 

مهاجرانی گفت: اردوهای علمی جهادی با شعار «زکات دانش نشر آن است» فعالیت دارند که برای دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان به صورت سیستماتیک در تهران تشکیل شد و اولین شرکت کننده، استان ایلام است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملک‌شاه قبولی نفر اول کنکور ریاضی را داشتیم، اظهار کرد: حوزه فعالیت های میانی هنرستان‌ها را راه‌اندازی خواهیم کرد. همچنین توجه به خوشه صنعتی موجود و ارتباط با شرکت ها موضوع مهمی در راه اندازی رشته‌هاست. همچنین تمرکز ما بر رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه ای است.

مهاجرانی اضافه کرد: در مهارت‌های حل مسئله، تفکر خلاق و تفکر نقاد با شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کنیم تا دانش‌آموزان گام‌های خوبی بردارند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.