قانونگذاران ویرجینیا جشن دموکراسی جیمز تاون را به دلیل حضور ترامپ تحریم کردند

قانونگذاران آفریقایی-آمریکایی در ایالت ویرجینیا قصد دارند مراسم چهارصدمین سال برقراری دموکراسی در شهر جیمزتاون را که امروز (سه‌شنبه) با حضور ترامپ برگزار می‌شود، تحریم کنند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه هیل، کمیته قانونگذاری سیاه پوستان ویرجینیا تحریم این مراسم را اعلام کرده و در بیانیه‌ای گفت: حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این برنامه‌ها را که با هدف جشن گرفتن ریشه و اصالت این ملت برگزار می‌شوند لکه‌دار می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بزرگداشت تولد این کشور و دموکراسی‌اش با حضور ترامپ به شدت لکه‌دار خواهد شد؛ ترامپی که اظهارات توهین‌آمیزی درباره رهبران اقلیت مطرح می‌کند، سیاست‌هایی را که به جوامع به  حاشیه رانده شده لطمه می‌زد ترویج می‌دهد و از لفاظی‌های نژاد پرستانه و بیگانه هراسی استفاده می‌کند. نادیده گرفتن نشانه نفرت و اهانت که ترامپ آن را به نمایش گذاشته غیر ممکن است.

کمیته قانونگذاران سیاه پوستان ویرجینیا در ادامه گفته است: افرادی که تصمیم گرفتند در این مراسم شرکت کنند و همچنان سکوت اختیار کنند در این اقدامات خصمانه که ترامپ مسبب آنها است، همدست هستند.

ترامپ یکی از چندین رهبر ملی و ایالتی است که انتظار می‌رود در این مراسم شرکت کند، مراسمی که در شهر جیمزتاون برای گرامیداشت چهارصدمین سال تکامل آمریکا برگزار  می‌شود. ترامپ همچنین قرار است امروز در شهر جیمزتاون سخنرانی کند.

کاخ سفید درباره تحریم این مراسم از سوی کمیته قانونگذاری سیاه پوستان ویرجینیا به سیاست‌ها و دستاوردهای ترامپ که  به گفته کاخ سفید به نفع رای دهندگان سیاه پوست بوده اشاره کرد.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ترامپ اصلاحات عدالت کیفری را تصویب کرد، زمینه فرصت سرمایه گذاری در جوامع فرومایه را توسعه داد و سیاست‌هایی را پیش گرفت که نرخ بیکاری در بین آفریقایی‌ها و آمریکایی‌ها را به شدت کاهش داد. به همین خاطر تصمیم کمیته قانونگذاری سیاه پوستان ویرجینیا برای اتخاذ یک برنامه سیاسی به جای جشن گرفتن این نقطه عطف برای کشورمان گیج کننده و نارحت کننده است.

کمیته قانونگذاری سیاه پوستان ویرجینیا گفت: رویدادهای جایگزینی در شهر ریچموند برنامه ریزی می‌کند که این رویدادها شامل مراسم اهدای گل در مرکز ایالت و همچنین گرامی‌داشت نخستین گروه از آفریقایی‌های برده که با اسناد و مدارک وارد ویرجینیا شدند، می‌باشد.

این تحریم در حالی مطرح شد که ترامپ حملات خود را علیه الیجا کامینگز و منطقه بالتیمور که وی نماینده آن است را افزایش داد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.