به گزارش خبرنگار خبرآنی به نقل از رویترز، طبق دادههای شرکت تحقیقات بازار، کانالیس، در ۳ ماهه دوم امسال شرکت هوآوی تکنولوژیز، با افت رقبا، پیشتازی خود در بازار در حال افول تلفن هوشمند چین را افزایش داده و سهم خود از این بازار را به ۳۸ درصد رسانده است.
طبق دادههای کانالیس، هوآوی که از اواسط ماه می در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار داده شده، در ۳ ماهه دوم امسال ۳۷.۳ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را در چین به فروش رسانده است که این ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش داشته است. سهم بازار هوآوی از بازار تلفن هوشمند که در سال گذشته ۲۷.۶ درصد بود، بیش از ۱۰ درصد جهش کرده است.
کانالیس همچنین اعلام کرد که میزان فروش ۳ ماهه دوم تلفن هوشمند هوآوی در چین، معادل ۶۴ درصد کل فروش تلفن هوشمند هوآوی در این ۳ ماهه است.
طبق دادههای کانالیست، فروش تلفن هوشمند، در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان، در ۳ ماهه منتهی به ژوئن، ۶ درصد افت کرد و به ۹۷.۶ میلیون دستگاه رسید. این نهمین ۳ ماهه متوالی است که بازار تلفن هوشمند چین، افت میکند.
پس از هوآوی، اوپو، ویوو، شیائومی و اپل، ۴ فروشنده برتر تلفن همراه در بازار چین هستند، که در این ۳ ماهه، سهم آنها از این بازار کاهش یافته است.
پس از انتشار این دادهها سهام شرکت هوآوی بیش از ۱.۳۶ درصد جهش کرد.
قرار است در ادامه امروز، شرکت هوآوی دادههای مربوط به عملکرد نیمه اول امسال خود را منتشر کند.