درخواست کمیته گفت‌وگوی ملی الجزایر برای پیوستن ۲۳ چهره ملی به آن

به دنبال مخالفت‌های مردمی الجزایر و حمایت ضعیف از کمیته گفت‌وگوی ملی شش جانبه این کشور، اعضای این کمیته خواستار ملحق شدن ۲۳ چهره ملی و سرشناس به کمیته گفت‌وگوی ملی شدند.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، مخالفت مردمی و حمایت ضعیف از کمیته شش جانبه مکلف به مدیریت گفت‌وگوهای همه‌جانبه، این کمیته را بر آن داشت تا به منظور موفقیت آمیز بودن مأموریت‌هایش و برآورده ساختن خواسته‌های جنبش مردمی خواهان پیوستن ۲۳ چهره ملی از میان مقامات سابق و فعالان به آن شود.

این کمیته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین نشستش را به تنظیم برنامه کاری خود اختصاص داده است و درخواست مذکور به منظور پاسخگویی به درخواست‌های جنبش مردمی در برنامه‌های روز جمعه برای حمایت از این کمیته شش نفره و موفقیت گفت‌وگوی ملی مطرح شده است.

از جمله سرشناس‌ترین افرادی که از آنها برای پیوستن به کمیته گفت‌وگوی ملی الجزایر دعوت شده است، می‌توان به مولود حمروش، احمد بن بیتور، مقداد سیفی، سه نخست‌وزیر سابق این کشور، جمیله بوحیرد، اسطوره سرشناس و نماد پایداری انقلاب آزادسازی الجزایر و احمد طالب الابراهیمی، وزیر خارجه پیشین این کشور و همچنین چند مقام سابق اشاره کرد.

افراد مذکور تا بدین لحظه هیچگونه پاسخی به این دعوت نداده‌اند.

همچنین به دنبال جلسه یکشنبه کمیته گفت‌وگوی ملی الجزایر یاسین بوخنیفر نیز به عضویت این کمیته شش جانبه درآمد.

به دنبال تصمیم عبد القادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت این کشور برای تشکیل تیمی از شخصیت‌های ملی جهت هدایت گفت‌وگوهای ملی، کمیته شش جانبه الجزایر تشکیل شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.