وزیر دفاع جدید آلمان و چالش جلب اطمینان

آنگرت کرامپ-کارن باوئر، رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان امروز (چهارشنبه) مقابل پارلمان کشورش به عنوان وزیر دفاع جدید سوگند یاد کرد تا رسما جانشین اوزولا فون در لاین شود. او همچنان محبوب‌ترین گزینه برای تصدی پست صدراعظمی و جانشینی آنگلا مرکل است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، آنگرت کرامپ-کارن باوئر که با نام اختصاری "آکاکا" (AKK) شناخته می‌شود بعد از آنگلا مرکل، دومین زنی بود که رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان شد و اکنون دومین زنی است که مسئولیت وزارت دفاع را به‌ عهده می‌گیرد. فون در لاین سه‌شنبه به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا انتخاب شد و به همین دلیل از پست وزارت دفاع استعفا داد.

با وجود تجربیات زیاد، برخی از کارشناسان احزاب اپوزیسیون کرامپ-کارن باوئر را برای پست وزارت دفاع مناسب نمی‌دانند. الکساندر نوی، کارشناس امور نظامی حزب چپ می‌گوید: «آنچه که کرامپ کارن‌باوئر تاکنون درباره امور دفاعی گفته حاکی از آن است که ما باید خود را برای گسترش تسلیحات، سیاستی تهاجمی در رابطه با خارج و افزایش هزینه‌های نظامی آماده کنیم.»

اوایل ژوئیه سال جاری آکاکا پیشنهاد حضور نیروهای نظامی آلمان در سوریه را مطرح کرد و پیش‌تر گفته بود که آلمان باید به فکر ساخت یک کشتی هواپیمابر مشترک با فرانسه باشد. 

چهارشنبه گذشته (۱۷ ژوئیه) مراسم معارفه و تودیع وزیر دفاع آلمان با حضور میشائیل مولر، شهردار برلین و نایب‌ رئیس شورای فدرال (بوندس‌رات) آلمان برگزار شد. او اکنون یک هفته است این نقش را بر عهده دارد. سربازان آلمانی، همچون همیشه مردد هستند.

وزیر دفاع جدید آلمان تلاش دارد روحیه‌ای در نیروهای مسلح کشورش بدمد. او در فرمانی خطاب به نیروهای آلمانی تاکید کرد "آلمان می‌تواند به شما اتکا کند." آنگرت کرامپ-کارن باوئر در ادامه گفت آنها هم می‌توانند روی او حساب باز کنند.

او بیستم ژوئیه در هفتاد و پنجمین سالروز ترور ناکام آدولف هیتلر همین سخنان را در جمع ۴۰۰ تن از نیروها در برلین تکرار کرد. با این حال زمان لازم است تا این سیاستمدار دموکرات مسیحی بتواند اعتماد و احترام نیروها را جلب کند.

آکاکا متولد ۱۹۶۲ است و فعالیت سیاسی خود را در سن ۱۹ سالگی در ایالت کوچک‌ زارلند آغاز کرد. او سیاستمداری باتجربه در همه سطوح سیاسی به‌ شمار می‌رود، در طول ۱۲ سال چهار بار در رأس وزارتخانه‌های مختلف ایالت زارلند بود و در عرصه‌های خانواده و زنان، آموزش و فرهنگ و امور اجتماعی تجربه اندوخته است.

یکی از افسران رده پایین نیروی دریایی آلمان می‌گوید: "کار او ساده نخواهد بود. نیروها به سادگی دلسرد می‌شوند، بنابراین خانم وزیر باید بسیار با ملاحظه واژگانش را انتخاب کند. نیروهای مسلح آلمان به شدت از دست وزیران پیشین سرخورده شدند."

انتهای پیام

برچسب ها :

آلمان اطمینان

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.