دادگاه بانک سرمایه | جرم اعلایی محرز است/ غندالی پشت پرده برای ما آدم می‌آورد

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، بیست و دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام به صورت علنی برگزار شد. 

قهرمانی نماینده دادستان در ابتدای جلسه دادگاه بخش‌هایی از کیفرخواست محمد سلمانی اعلایی را قرائت کرد و گفت: این فرد با تخصصی که در امور بانکی داشته از تخلفات مطلع بوده و همین موضوع می‌تواند جرم وی را ثابت کند. 

وی ادامه داد: از ویژگی‌های بارز این متهم این بوده که به ابزاری در دست مدیران فاسد بانک سرمایه تبدیل شده بود و با تخصص بانکی خود از تمام تخلفات باخبر بود. 

قاضی در این لحظه از متهم خواست تا با حضور در جایگاه از خود دفاع کند و تأکید کرد که نامی از افراد نبرد مگر اینکه از آنها سندی داشته باشد. 

متهم اعلایی در جایگاه قرار گرفت و گفت: در زمانی که در بانک سرمایه حضور داشتم و در نامه‌هایی که برای من نوشته شده بود تأکید شد که طبق مصوبه عمل کنم و نتیجه را بگویم و از هیچ چیزی چشم‌پوشی نمی‌کردم. با اینکه دست تنها بودم بعضی از پرونده‌ها را به صورت تصادفی بررسی می‌کردم. 

این متهم گفت ما در آن موقع فکر نمی‌کردیم که یک فرد جوان از سوی غندالی آورده شود و به او این همه اختیارات بدهند. جناب قاضی من در زندگی‌ام فهمیدم که خدا و خانواده فقط امین افراد هستند، همسر من زنی مؤمن است که نصف سال را روزه می‌گیرد، به او گفتم حتی اگر در این دادگاه سر من هم رفت تو همین راه را که در آن قرار داری ادامه بده.

اعلایی ادامه داد: در رابطه با شرکت رمپنا باید بگویم که 4 بار برای شعبه میرداماد جذب اعتبار داشته‌ام اما بخشایشی به آن ضمانت‌نامه داده نشد اگر ما می‌دانستیم آنها قصد سوءاستفاده دارند نمی‌ماندیم، ما فکر می‌کردیم آنها افراد پاکدستی هستند و امامزاده‌اند. 

وی تأکید کرد: من در بازدیدهایی که انجام می‌دادم از هیچ چیزی چشم‌پوشی نمی‌کردم اما تمام اختیارات را غندالی به آن جوان داده بود حتی کاظمی، توسلی و بخشایش سر این موضوع بارها بر سر ما داد می‌زدند و غندالی می‌گفت اگر من دستوری دادم باید اجرا کنید و آدم می‌آورد و معرفی می‌کرد. 

این متهم گفت: هر موقع که برای سرکشی می‌رفتم خودروی غندالی را می‌دیدم و هر موقع جلسه هیأت مدیره بود غندالی در جلسات می‌آمد و من نمی‌توانستم جلوی او را بگیرم. گاهی با همین دو امضا اعتبارات زیادی برای خود می‌گرفتند.

این متهم ادامه داد: محمد امامی هم به ما دستور می‌داد که لیست شرکت‌هایی که جذب کرده‌ام را به او بدهم من هم پذیرفتم البته تصمیم‌ام عوض شد اما فکر می‌کردم امامی می‌خواهد تلاش‌های من را به نام خود کند. 

وی به اقداماتی که در سال‌های 91 و 93 انجام داده بود اشاره کرد و گفت: حدود 13 هزار میلیارد وصول نقدی در این سال‌ها رقم خورده و تکلیف 1700 میلیارد تومان هم در آن سال‌ها مشخص شد.

اعلایی گفت: مشتریانی که به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شدند یا از سوی غندالی بودند یا ریخته‌گران، البته مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره هم نقش داشتند، می‌رفتند پشت پرده و به ما می‌گفتند که چه کنیم و اینجا بود که کوچک‌ترین جرم و تخلفی در ذهن و مخیله ما نقش نمی‌بست.

ادامه دارد ...

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.