گرینبلات: ترامپ هنوز درباره زمان رونمایی از بُعد سیاسی طرح آمریکا تصمیمی نگرفته است

فرستاده آمریکا به خاورمیانه اعلام کرد که رئیس جمهوری کشورش به زودی تصمیم خواهد گرفت که چه زمانی طرح "معامله قرن" را اعلام کند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جیسون گرینبلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه در جریان نشست سه‌شنبه شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه اظهار کرد، ترامپ هنوز تصمیم نگرفته که چه زمانی بخش سیاسی طرح صلح خود برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به "معامله قرن" را فاش کند اما امیدوار است که بتواند هرچه سریعتر این کار را انجام دهد.

وی افزود: نزاع در خاورمیانه با توافق بین‌المللی، قوانین بین‌المللی ناقص و یا قطعنامه‌های سازمان ملل حل و فصل نخواهد شد.

گرینبلات در ادامه از فلسطینی‌ها خواست که از موضع خود برای مخالفت با معامله قرن کوتاه بیایند و برای مذاکره با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کنند.

این مقام آمریکایی از شورای امنیت نیز خواست تا فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی را به بازگشت بر سر میز مذاکرات تشویق کند.

وی در ادامه مدعی شد: "قطعنامه‌های سازمان ملل نزاع فلسطین و اسرائیل را حل و فصل نخواهند کرد و قدس پایتخت ابدی اسرائیل باقی خواهد ماند".

گرینبلات ادامه داد: این درگیری با توافق و اجماع بین‌المللی حل و فصل نخواهد شد چراکه اصلا هیچ توافقی درباره آن صورت نگرفته است اما کسانی که همچنان دعوت به توافق می‌کنند هیچ کاری را برای تشویق دو طرف به نشستن بر سر میز مذاکرات و پیشبرد راه حل‌های ضروری برای صلح انجام نمی‌دهند.

وی همچنین مدعی شد: "حماس یک سازمان تروریستی وحشی است و جز به بار آوردن ناامیدی و درد و رنج برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کار دیگری انجام نمی‌دهد".

گرینبلات تشکیلات خودگردان فلسطین را نیز مورد هجمه قرار داد و در ادامه ادعاهای بی‌پایه و اساس خود با اشاره به اختصاص اموال به خانواده‌های شهدا گفت: "چگونه نمی‌توانیم به یک اجماع بین‌المللی برسیم که اقدامات این تشکیلات که به تروریست‌ها پاداش می‌دهد، اسرائیلی‌ها را با استفاده از اموال عمومی به قتل می‌رساند، اعمال منفوری هستند که باید متوقف شوند؟

وی تصریح کرد: اجماع بین‌المللی به منزله یک قانون بین‌المللی که همه از آن اطاعت کنند، نیست پس بیایید شوخی را کنار بگذاریم. اگر قرار بود اجماع و توافق بین‌المللی نزاع میان اسرائیل و فلسطین را حل و فصل کند این اتفاق باید چند سال پیش رخ می‌داد.

این مقام آمریکایی همچنین از قطعنامه شماره ۲۴۲ شورای امنیت که حق بازگشت فلسطینی‌ها و خروج رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی اشغالی را به رسمیت می‌شناسد، انتقاد کرد و گفت: قطعنامه مذکور  در حالی است که جهان چشمانش را بر روی سرنوشت تعداد تقریبا مساوی یهودیانی که از سرزمین و دیار خود در کشورهای عربی ناگزیر به فرار شده‌اند، می‌بندد.

فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه ادامه داد: این وضعیت درباره قدس نیز صدق می‌کند، هیچ اجماع بین‌المللی درباره آن وجود ندارد و هرگونه توافق و تفسیر قانون بین‌المللی، آمریکا و اسرائیل را متقاعد نخواهد کرد این شهر که از بیش از ۳۰۰۰ سال پیش یهودی‌ها در آن زندگی و خدا را عبادت کرده‌اند و حدود ۷۰ سال است که پایتخت "کشور" یهودی است، دروغ بوده و اینگونه نیست.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.