تعیین تکلیف جذب ۴هزار پذیرفته شده در آزمون استخدامی قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا امینی در جمع خبرنگاران در مورد جذب قضات زن در آزمون قضاوت، گفت: زنان حدود 8 درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می دهند و در کل تعداد پست هایی که زنان فعالیت می‌کنند در مقایسه با مردان کمتر است.

وی در مورد جذب ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه افزود: در جلسه ای با حضور رئیس دادگستری،معاون اول رئیس جمهور و وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی مقرر شد به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتباراتش بتواند نیرو جذب کند نیرو را جذب کند.

امینی گفت: دولت نیز بودجه آن قسمت را تامین باید کند و در کمیسیون قضایی مجلس هم مقرر شد برای جذب افراد در یک ماه آینده پیگیری های لازم انجام شود.

وی در خصوص جذب قاضی در مناطق محروم و افزایش سهمیه آنها گفت: تلاش هایی که مرکز آموزش برای جذب در مناطق محروم داشته تدبیرهای خوبی است و حتی آزمون های ویژه ای برگزار شد و براساس آن افراد شناسایی می‌شوند اما اکنون مشکل ما در این مناطق نرفتن افراد بومی به آن مناطق است.به همین دلیل ماندگاری افراد در این مناطق پایین است و امیدواریم با جذب افراد بومی مشکل را در سالهای آینده برطرف کنیم.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص جذب عمومی آزمون قضاوت امسال گفت: مهلت ثبت نام در آزمون قضاوت امسال 4 تا 10 تیر بود که مجدد از اول تا ششم مرداد تمدید شد و زمان برگزاری آزمون تستی روز جمعه 8 شهریور و زمان برگزاری آزمون تشریحی 10 آبان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین آغاز مصاحبه علمی پذیرفته شدگان بهمن ماه امسال خواهد بود که تا کنون ۲۳هزار و ۳۰۰نفر ثبت نام کردند.

امینی درباره جذب اختصاصی آزمون قضاوت امسال گفت: مهلت ثبت نام برای جذب اختصاصی از اول تا ۲۰خرداد ماه بود که مهلت مجدد متعاقبا اعلام می شود.

وی تصریح کرد: آغاز مصاحبه علمی واجدان شرایط مرداد ماه است که در مجموع ۲۷۰۰نفر برای جذب اختصاصی آزمون امسال ثبت نام کردند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص تشکیل پرونده شخصیت کارآموزان قضایی گفت: برای کسانی  که می خواهند به عنوان قاضی جذب شوند پرونده شخصیت تشکیل می‌شود که شامل انواع تست ها و مصاحبه ها است و مصاحبه‌ آنها توسط هیات 5 نفره انجام می شود و در نهایت این هیات نظر می دهد که آیا شخص آمادگی کسب این سمت را دارد یا خیر،اگر مورد تایید قرار گرفت به گزینش معرفی می شوند و اگر هم نشد رد می شود و امکان گزینش او دیگر نخواهد بود.

وی افزود: حدود 40 درصد از کسانی که اکنون به عنوان متقاضی آمده‌اند و  مرحله علمی را پشت سر گذاشته در مرحله شخصیت رد شده‌اند.

در سامانه فارس من نیز موضوعی با عنوان پیگیری وضعیت استخدام کادر اداری قوه قضاییه سال 96 ثبت شده است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.