زخمی شدن غیرنظامیان ترکیه در اثر پرتاب دو راکت از اراضی سوریه

دفتر فرمانداری شانلی اورفه واقع در جنوب ترکیه از زخمی شدن پنج غیرنظامی در اثر سقوط دو راکت خبر داد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این دو راکت از خاک سوریه به سمت خانه‌ای در شهرک مرزی پرتاب شده‌اند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری رویترز، تا این لحظه به صورت دقیق محل سقوط این دو راکت و طرفی که این دو را شلیک کرده، مشخص نشده است.

دفتر فرمانداری شانلی اورفه در بیانیه‌ای اعلام کرد، تدابیر شدید امنیتی در منطقه جیلان پنار واقع در استان شانی اورفه اتخاذ شده و تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است. همچنین پنج تن در اثر پرتاب راکت‌ها زخمی شده‌اند که به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان هستند.

در این راستا، خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک در استان حسکه سوریه گفت، یکی از نیروهای مسلح بر این باور است که نیروهای سوریه دموکراتیک در ساعات پایانی روز دوشنبه دو راکت از راس العین در شمال حسکه به سمت شهر جیلان پنار پرتاب کردند که در اثر آن چندین غیرنظامی زخمی شدند.

وی افزود: طبق اطلاعات به دست آمده از مناطق مرزی سوریه و ترکیه، راکتی که از پشت‌بام یکی از منازل در کوی العبره در شهر راس‌ العین که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است، پرتاب شد و به خانه‌ای در شهر جیلان پنار ترکیه اصابت کرد و در اثر آن پنج تن زخمی شدند.

به گفته خبرنگار، نیروهای سوریه دموکراتیک شب دوشنبه از بازداشت مظنونان شلیک راکت‌ها خبر دادند.

وی ادامه داد، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک به محض وقوع این حادثه، بیانیه‌ای صادر و در آن عملیات پرتاب راکت‌ها را اقدام طرفی ناشناس عنوان کرد که به دنبال ایجاد فتنه و وارد کردن خسارت به منطقه است. بر اساس این بیانیه، تحقیقات برای شناسایی عاملان این حادثه همچنان جریان دارد.

نیروهای سوریه دموکراتیک در این بیانیه اعلام کردند که در این حادثه دست نداشته‌اند و این نیروها و سازمان‌های امنیتی برای شناسایی عامل پرتاب این دو راکت و اشخاص مرتبط با این حادثه تحقیقات را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.