شی جینپینگ کشورهای حوزه خلیج فارس را به خویشتن‌داری فراخواند

رئیس جمهوری چین در جریان دیدار با ولیعهد ابوظبی کشورهای حوزه خلیج فارس را به خویشتن داری و حل و فصل اختلافات خود از طریق گفت‌وگو فراخواند.

به گزارش خبرآنی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در جریان دیدار با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در پکن اظهار کرد، صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس یک شاخصه مهم برای امنیت و توسعه خاورمیانه و حتی تمام جهان به شمار می‌رود و این منطقه باید سرزمینی برای امنیت باشد نه منشأ درگیری‌ها.

وی افزود: چین تلاش‌های امارات برای برقراری امنیت منطقه‌ای و ثبات را تأیید می‌کند و طرف‌های ذی‌ربط را به خویشتن‌داری و آرامش فرامی‌خواند و از آنها می‌خواهیم که درِ جعبه پاندورا را باز نکنند و اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو و احترام متقابل حل و فصل کنند.

جعبه پاندورا در افسانه‌های یونان جعبه‌ای است که تمامی بلاها و بدبختی‌های ناشناخته انسان در آن نگهداری می‌شود.

شی جینپینگ همچنین از حمایت امارات از کمپین امنیتی پکن در سین‌کیانگ تشکر و قدردانی کرد و خواستار تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم شد.

در مقابل، بن زاید نیز از تلاش‌های چین برای حمایت از حقوق اقلیت‌های قومی و منافع آن تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه از اعلام آمادگی کشورش برای ضربه مشترک به عناصر تروریستی و تندرو از جمله جنبش ترکستان شرقی خبر داد که چین آن را به تحریک مسلمانان ایگور برای جدایی متهم می‌کند.

دو طرف همچنین درباره امور تجاری و ابتکار عمل "کمربند و جاده" چین رایزنی کردند. ارزش این ابتکار عمل به یک تریلیون دلار می‌رسد و شامل طرح‌های دریایی، راه آهن و جاده در آسیا، آفریقا و اروپا می‌شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.