اسرائیل اعطای تسهیلات اقتصادی به تشکیلات خودگردان فلسطین را بررسی می‌کند

روزنامه "یسرائیل هیوم" نوشت که تل آویو امکان اعطای تسهیلات مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین را با هدف جلوگیری از فروپاشی اقتصادی آن بررسی می‌کند.

به گزارش خبرآنی، این روزنامه نوشت: انتظار می‌رود کابینه اسرائیل ارائه تسهیلات اقتصادی به تشکیلات خودگردان به منظور دور زدن قانون کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا از درآمدهای مالیاتی را بررسی کند.

پس از این که تشکیلات خودگردان دریافت درآمدهای مالیاتی از اسرائیل را رد کرد، با مشکلات مالی بزرگی رو برو شده است.

یسرائیل هیوم نوشت: با موافقت مقامات سیاسی اسرائیل به دلیل نگرانی سازمان امنیتی از فروپاشی اقتصادی تشکیلات خودگردان، طی هفته‌های اخیر مذاکرات میان دو طرف با هدف دستیابی به راه‌حلی برای کاهش فشار اقتصادی این تشکیلات جریان دارد.

حرف و حدیث‌ها بار دیگر در خصوص انصراف وزارت دارایی اسرائیل از اعمال مالیات بر سوخت فلسطینان قوت گرفته است؛ مالیاتی که سالانه حدود ۲۰۰ میلیون شِکِل فراهم کرده و می‌تواند فشار اقتصادی حاکم بر تشکیلات را کاهش دهد. اما منابع در تشکیلات خودگردان می‌گویند: هر گونه کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا مردود است. محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز روز شنبه تاکید کرد که تحت هیچ شرایطی درآمدهای مالیاتی کسر شده را از رژیم صهیونیستی نخواهد پذیرفت. این درحالی است که اسرائیل از فروپاشی احتمالی تشکیلات خودگردان نگران است، چراکه ممکن است این امر به آشوب منجر شود.

از زمان اجرایی شدن قانون کسر حقوق خانواده‌های شهدا و اسرا توسط اسرائیل سطح سیاسی و سازمان امنیتی این رژیم به دنبال دستیابی به راه‌هایی برای تحویل درآمدهای مالیاتی به فلسطین بدون نقض قانون و برانگیختن انتقادات مردمی است.

اسرائیل در ماه فوریه کسر مبلغ ۴۰ میلیون شکل (حدود ۱۱.۵ میلیون دلار) ماهانه از درآمدهای مالیاتی را که به تشکیلات خودگردان می‌داد، آغاز کرد و این قانون در سال جاری میلادی نیز ادامه دارد و مبلغ آن سالانه به حدود ۱۳۸ میلیون دلار می‌رسد و معادل مبلغی است که تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۱۸ به خانواده‌های شهدا و اسرا پرداخت می‌کرد.

این روزنامه نوشت: موشه کلحون، وزیر دارایی اسرائیل مسئول این درآمدهای مالیاتی است، اما در دفتر کلحون می‌گویند این یک مسئله سیاسی است و وی بر اساس تصمیمات کابینه رفتار خواهد کرد.

در این راستا، آوی دیختر، رئیس کمیته امنیت و امور خارجی کنست پیش بینی‌ها درباره فروپاشی اقتصادی تشکیلات را رد کرد و گفت: سازمان امنیتی اسرائیل از همان آغاز با اجرای قانون کاهش مالیات‌ها به دلیل نگرانی از فروپاشی این تشکیلات مخالف بود اما ما نمی‌توانیم موضعی را بپذیریم که در آن تشکیلات از طرفی با اسرائیل همکاری کرده و از طرفی هم حقوق «خرابکاران» را می‌پردازد، آنها نمی‌توانند «خرابکاران» را به قهرمان تبدیل کنند. من از فروپاشی تشکیلات خودگردان هراسی ندارم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.