درخواست عریقات از سازمان ملل برای توقف عدم بازخواست اسرائیل

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نسبت به اقدام اسرائیل برای تخریب ۱۰۰ واحد مسکونی در قدس شرقی هشدار داد و از سازمان ملل خواست تا به عدم محاکمه و بازخواست مسئولان اسرائیلی پایان دهد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از الیوم السابع، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در بیانیه مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: چرا دیوان کیفری بین‌المللی از تحقیقات قضایی در خصوص مسئولان اسرائیلی خودداری می‌کند؟

عریقات با عبارات شدیداللحنی طرح قریب‌الوقوع اسرائیل جهت تخریب ۱۰ ساختمان در شهر "صور باهر" واقع در قدس شرقی را محکوم کرد که منجر به آوارگی سه خانواده فلسطینی خواهد شد که تعداد آنها به ۱۷ تن می‌رسد و در بین آنها ۹ کودک وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در صورت اجرایی شدن عملیات تخریب که صهیونیست‌ها برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، اقدامات اسرائیل نقض خطرناک و جدی کنوانسیون چهارم ژنو و همچنین جنایت جنگی بر اساس اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی به شمار می‌آید.

دبیر کمیته اجرایی سازمان ساف همچنین تصریح کرد: سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی اسرائیل مانند تخریب منازل، اخراج اجباری، از بین بردن راه‌های ارتزاق فلسطینیان در قدس شرقی و سایر اراضی اشغالی تنها در خدمت یک هدف است و آن هدف حفاظت از پروژه شهرک‌سازی استعمارگرایانه اسرائیل در اراضی فلسطینی و توسعه آن است.

عریقات گفت: فلسطینیان هیچ پناهگاهی ندارند و بارها مشخص شده دستگاه قضائی اسرائیل در پروژه شهرک‌سازی استعمارگرایانه و غیرقانونی دست دارد، بنابراین جامعه جهانی باید به منظور توقف عملیات تخریب در "صور باهر" و مجازات و محاکمه مسئولان رژیم صهیونیستی به خاطر نقض‌های مکرر قوانین بین‌المللی فورا وارد عمل شود و اقدامات لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.