انتقاد رسانه دولتی چین از حمله به دفتر نمایندگی این کشور در هنگ کنگ

یکی از رسانه‌های دولتی چین امروز (دوشنبه) حمله به دفتر نمایندگی این کشور در هنگ کنگ را که از سوی معترضان رخ داد، محکوم کرد.

به گزارش خبرآنی، خبرگزاری شینهوا در سرمقاله خود نوشت، این یک چالش رسواکننده و خشن علیه دولت مرکزی چین است و قابل تحمل نیست.

هزاران تن از معترضان در هنگ کنگ در مقابل دفتر نمایندگی چین روز یکشنبه دست به اعتراض زدند و به سمت آن تخم مرغ پرتاب کرده و بر روی دیوارهایش نقاشی‌های اعتراضی کشیدند. پلیس ضد شورش از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن آنها استفاده کرد.

این خبرگزاری در ادامه سرمقاله خود آورده است: زمانیکه آرم دفتر نمایندگی دولت فخیمه چین با چنین تصویر سیاهرنگی لکه‌دار می شود، این مساله باعث ایجاد درد، رنج و خشم می‌شود. این اقدامات غیرقانونی، برای مردم چین از جمله مردم هنگ کنگ قابل قبول نیستند. این خشونت‌های ادامه‌دار و تحریکات از سوی اشرار و نیروهای حامی آنها صورت گرفته است.

اعتراضات خشونت‌بار و گاهی صلح طلبانه در هنگ کنگ در پی مطرح شدن لایحه استرداد مظنونان به چین برای دادگاهی و محاکمه علیه مدیر اجرایی این دولت‌شهر از یک ماه قبل آغاز شده و هنوز هم ادامه دارند. معترضان می‌گویند، این لایحه استقلال سیستم قضایی این منطقه را زیر سوال می‌برد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.