سنگ اندازی امارات در برگزاری جلسه پارلمان یمن در عدن

یک منبع یمنی مطلع گفت، امارات به طور قطع با برگزاری جلسه پارلمان یمن در عدن، پایتخت دولت مستعفی این کشور در جنوب یمن مخالفت کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع یمنی آگاه اعلام کرد: به رغم اینکه سلطان البرکانی، رئیس پارلمان وابسته به دولت مستعفی یمن اوایل هفته گذشته برای مدت چهار روز به ابوظبی سفر کرده بود مسؤولان اماراتی با برگزاری جلسه پارلمان مخالفت کردند.

امارات هنوز واکنشی به این خبر نداشته است.

منابع پارلمانی می‌گویند، مقدمات برای برگزاری جلسه پارلمان در شهر ساحلی المکلا در حضرموت واقع در جنوب شرق یمن بعد از تعطیلی عید قربان فراهم شده و جلسه تحت حمایت نیروهای مزدور یمنی و عربستانی برگزار خواهد شد.

به گفته منابع، هیئت رئیسه پارلمان جلسه افتتاحیه را ابتدا در عدن برگزار می‌کند و بعد به المکلا می‌رود.

منابع افزودند، البرکانی در قانع کردن اماراتی‌ها برای برگزاری جلسه پارلمان در عدن شکست خورده است. قبلا هم این اتفاق افتاده بود و همین مساله موجب شده بود که عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن جلسات را برای اولین بار در ۱۳ آوریل در شهر سیئون حضرموت برگزار کند.

البرکانی با تعدادی از مسؤولان اماراتی از جمله محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار کرد.

امارات از شورای انتقالی جنوب که خواهان جدایی طلبی است حمایت کرده و به تامین مالی و تجهیزات نظامی آن پرداخته و کمربندهای امنیتی را در خارج از اختیارات دولت مستعفی ایجاد کرده است. 

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.