جاسوسی پلیس لس‌آنجلس از معترضان مخالف ترامپ

اداره پلیس لس‌آنجلس در دادگاه افشا کرد که در میان گروهی از فعالان که علیه ترامپ دست به راهپیمایی می‌زنند، رخنه کرده است؛ این جدیدترین مورد از جاسوسی پلیس آمریکا علیه سازمان دهندگان چپگرا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه گاردین، بر اساس اسناد تازه فاش شده پلیس، یک مخبر که با پلیس لس‌آنجلس کار می‌کند، به صورت محرمانه چندین نشست از یک گروه موسوم به "انکار فاشیسم" را در 2017 ضبط کرده است.

اسناد مربوط به اداره پلیس لس‌آنجلس که نخستین بار توسط روزنامه لس‌آنجلس تایمز منتشر شد و به دست گاردین هم رسید، تایید کننده یک پرونده کیفری علیه فعالانی است که آزادراهی در کالیفرنیا را در جریان اعتراضات ضد ترامپ مسدود کردند.

پلیس یک مخبر را با وسیله ضبط صدای مخفی مجهز کرد و این فرد را در تجمعات این گروه که در کلیسایی محلی برگزار می‌شد، فرستاد تا اطلاعات ویژه‌ای را درباره مسدود شدن این آزادراه به دست بیاورد.

میگوئل آنتونیو، یکی از فعالان که توسط این مخبر تحت نظارت و جاسوسی بود و در نهایت به تخطی از قانون بابت مسدود کردن این آزادراه محکوم شده است، روز جمعه به گاردین گفت، چنین نظارتی وی را از سازماندهی اعتراضات باز نمی‌دارد.

این فرد 28 ساله با اعلام اینکه چنین روش جاسوسی به معنای تضعیف روحیه فعالان است، گفت: ما نمی‌ترسیم. این سرکوب ما را به عقب نمی‌راند. شما در کلیسا هستید و درباره برگزاری یک تظاهرات صلح‌آمیز نشست تشکیل می‌دهید و در معرض متهم شدن به توئطه یا چنین جرایمی قرار دارید.

پرونده لس‌آنجلس یکی از چندین مورد اقدامات خصمانه پلیس آمریکاست که گروه‌های ضد فاشیست و ضد ترامپ را با دادگاه‌های کیفری و نظارت‌های بی حد و حساب هدف قرار می‌دهد.

در ساکرامنتو، پلیس با نئونازی‌ها برای پیگیری پرونده‌هایی علیه فعالان چپگرا همکاری داشته که شامل اعمال جرم علیه معترضان ضد فاشیستی است که در راهپیمایی برتری‌جویان سفیدپوست مورد حمله قرار گرفتند. در برکلی، سال گذشته میلادی پلیس با یک معترض حامی ترامپ برای پیگرد یک گروه چپگرا تبانی کرد و چندین مورد مناقشه برانگیز در واشنگتن دی سی، اورگان و سایر ایالات گزارش شده‌اند.

مایک جرمن، عامل سابق اف.بی.آی و کارشناس گروه‌های افراط‌گرای محلی گفت، نظارت پلیس لس‌آنجلس این مساله را روشن می‌کند که شواهدی مستدل از خشونت از سوی گروه‌های راست‌گرای افراطی در جنوب کالیفرنیا در تمام این بازه زمانی وجود داشته و سازمان‌های برتری جوی سفیدپوست تهدید جدی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: این پرونده نشان از این مساله دارد که الگوی آژانس‌های پلیس این است که آنها سازمان‌های ضد فاشیست را تروریستی می‌دانند در حالی که از خشونت‌های دائمی و مرگبار از سوی برتری‌جویان سفیدپوست و سایر گروه‌های راست افراطی چشم پوشی می‌کنند.

به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، پلیس این شهر عملیات جاسوسی مشابهی علیه گروه‌های راست افراطی انجام نمی‌دهد، در حالی که همین عملیات را علیه گروه انکار فاشیست انجام داده است.

اداره پلیس لس‌آنجلس روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، میشل مور، رئیس این اداره دستور بررسی جزء به جزء برای تعیین این مساله را داده که آیا مقررات سختگیرانه این اداره برای استفاده از مخبرها رعایت شده است یا خیر. همچنین، این اداره به صورت پایدار به نظارت بر اساس قانون اساسی پای‌بند است و تمامی اقدامات لازم و مناسب را برای تحقیق درباره هرگونه نگرانی مطرح شده، انجام می‌دهد.

27 سپتامبر 2017، آنتونیو و یک گروه از فعالان یک آزادراه در مرکز لس‌آنجلس را در اعتراض به ترامپ و یک سال پس از انتخابش به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا مسدود کردند. پس از آنکه این افراد دستگیر شدند، پلیس لس‌آنجلس یک مخبر را که هویتش فاش نشد، برای نظارت بر نشست‌های آنها در کلیسای "اکو پارک متدیست‌های متحد" به خدمت گرفت.

بر اساس بخشی از این شنود محرمانه، در جریان نشست 11 اکتبر، این مخبر به آنتونیو نزدیک شد و گفت: آیا بار دیگر می‌خواهیم یک آزادراه را مسدو کنیم یا کاری بزرگتر انجام دهیم؟ و آنتونیو هم گفته: مطمئن نیستم.

این مخبر بعدا گفته که دوست دارد به فعالیت‌های بعدی این گروه ملحق شود چون کاری که درباره این آزادراه انجام شده، خیلی خوب بود.

این مخبر در چندین نشست شرکت کرد و با یکی از بازرس‌های پلیس لس آنجلس همکاری داشت.

 در همین حال، فرانک وولف، کشیش این کلیسا گفت، این برای پلیس توهین‌آمیز است که به گروهی رخنه کند که اهدافش کاملا عاری از خشونت است.

وی ادامه داد: دولت در حقوق اعتراض در آمریکا دست می‌برد. نمی‌دانید فردی که در کنار شما نشسته، مخبر پلیس است یا نه.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.