یک بام و دو هوای آمریکا در ونزوئلا؛ 40 میلیون دلار کمک به اپوزیسیون و اخراج مهاجران ونزوئلایی

دولت آمریکا قصد دارد تا بیش از ۴۰ میلیون دلاری را که برای کمک های بشردوستانه قرار بود به کشورهای آمریکای مرکزی بدهد، به اپوزیسیون ونزوئلا اختصاص دهد.

به گزارش خبرآنی، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، منابع مطلع اعلام کردند، مبلغ ۴۱.۹ میلیون دلار که قرار بود برای کمک به کشورهای گوآتمالا و هندوراس داده شود برای پرداخت حقوق، بلیط هواپیما، تبلیغات و کمک‌های فنی برای انتخابات و آموزش کشورداری خوب برای خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا صرف می شود.

وزارت خارجه آمریکا در ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد، صدها میلیون دلاری که برای کمک به السالوادور، گوآتمالا و هندوراس اختصاص داده، کاهش می‌دهد چون ترامپ گفته که این سه کشور به قدر کافی برای جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی تلاش نکرده‌اند.

در همین حال، روزنامه گاردین نیز گزارش داد، دولت واشنگتن گفته هنوز تمایلی برای اعطای وضعیت موقت محافظتی به ونزوئلایی‌ها ندارد و این بدان معناست که دولت آمریکا به اخراج مهاجران ونزوئلایی ادامه می‌دهد.

این خبر در بحبوحه بحران بشری در ونزوئلا منتشر شد که می تواند باعث آوارگی اجباری ۸.۲ میلیون تا پایان ۲۰۲۰ شود.

"کن کوچینلی"، سرپرست اداره شهروندی و امور مهاجرتی آمریکا گفت، دولت واشنگتن تمایلی برای اعطای موقعیت موقت محافظت شده به ونزوئلایی‌های مهاجر ندارد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.