مهاجران از ترس ماموران آمریکایی با چراغ خاموش در خانه‌هایشان پناه گرفته‌اند

مهاجران غیرقانونی همزمان با حمله ماموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا به ۱۰ شهر این کشور، در حال ذخیره مواد غذایی هستند و قصد دارند با پرده‌های کشیده و چراغ‌های خاموش در خانه‌هایشان بمانند.

به گزارش خبرآنی، گروه "ائتلاف مهاجران" اظهار کرده است، پس از آنکه ماموران اداره مهاجرت و گمرک در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی میامی دیده شده‌اند، مهاجران در خانه‌هایشان پناه گرفته‌اند اما هیچ دستگیری‌ای گزارش نشده است.

این گروه در فیسبوک نوشت: آنان مواد غذایی ذخیره می‌کنند و قصد دارند با پرده‌های کشیده و چراغ خاموش در خانه‌هایشان بمانند. برخی هم به سر کار خود نمی‌روند و در خانه مانده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، "شبکه واکنش سریع کلورادو" که فعالان مهاجرتی آن را تشکیل داده‌اند نیز اظهار کرده که گزارش‌های تایید نشده‌ای از دستگیری سه تن در شهر دنور وجود دارد.

در همین حال، ده‌ها کلیسا در لس آنجلس اعلام کرده‌اند که به خانواده‌های مهاجران پناه می‌دهند. به گفته یکی از مقامات آگاه از فعالیت‌های کلیساها، میزان مشارکت کلیساها به بیشترین حد خود رسیده که نشانگر خشم روز افزون از اقدامات دولت در زمینه مهار است.

مت البنس، مدیر موقت اداره مهاجرت و گمرک به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ما در حال انجام اقداماتی علیه اشخاص خاصی هستیم که باید در دادگاه مهاجرتی حاضر می‌شدند و قضات مهاجرتی حکم خروج آنان را صادر کرده‌اند.

البنس اظهار کرد، این عملیات خانواده‌هایی را هدف قرار داده که به طور غیرقانونی وارد کشور شده و اکثراً در دادگاه رسیدگی به مهاجرتشان حاضر نشده‌اند.

فعالان حقوق مهاجران اما می‌گویند، این پناهجوها در بسیاری از موارد اطلاعیه تاریخ برگزاری دادگاه خود را دریافت نمی‌کنند.

این عملیات علیه مهاجران از اواخر روز شنبه آغاز شده و بیشترین تمرکز را در شیکاگو، لس آنجلس و میامی داشته است.

بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک که نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ است، در خصوص این اقدام گفته است: این یک حرکت سیاسی از سوی ترامپ است. او یک نهاد دولتی آمریکا را سیاست‌زده کرده تا به پیروزی خود در انتخابات آینده کمک کند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.