روسیه گفتگوهای مورد مناقشه ارضی با ژاپن را رد کرد

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، روسیه آغاز گفتگوها با ژاپن درباره بازگرداندن دو جزیره مورد مناقشه را رد کرده است.

به گزارش خبرآنی، به نقل از خبرگزاری کیودو، این اقدام از سوی دولت مسکو در حالی صورت گرفته که سال گذشته میلادی روسیه طبق قراردادی، توافق کرده بود تا این دو جزیره مورد مناقشه را به ژاپن بازگرداند اما حالا این اقدام می‌تواند به تأخیر در امضای معاهده صلح بین دو کشور بینجامد.

روسیه نگران این است که اگر این دو جزیره به ژاپن بازگردانده شود، میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه کاهش یابد.

به نوشته خبرگزاری ژاپنی کیودو، مسکو نسبت به بازگرداندن این جزایر تعلل می‌کند و می‌گوید، حضور نیروهای نظامی آمریکا در ژاپن همچنان یک تهدید محسوب می‌شود؛ دو کشور مدت‌هاست که به دنبال حل این مناقشه ارضی هستند.

پوتین و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نوامبر گذشته میلادی توافق کردند تا مذاکراتی را برای امضای معاهده صلح بر مبنای اعلامیه مشترک ۱۹۵۶ آغاز کنند. در این اعلامیه آمده که مسکو دو جزیره از چهار جزیره مورد مناقشه را همزمان با امضای معاهده صلح به ژاپن باز گرداند.

قانونگذاران اپوزیسیون در ژاپن توافق سال گذشته میلادی را محکوم کرده و آن را تغییری در سیاست گذاری‌های دولت آبه درباره جزایر مورد مناقشه می‌دانند که به جای بازگرداندن چهار جزیره به دنبال دو تا از آنهاست.

دو کشور از توافق نوامبر ۲۰۱۸ پیشرفت کمی را در گفتگوهایشان داشتند و "تعلل" روسیه در آغاز گفتگوها نشان می‌دهد که این مذاکرات دست کم به این زودی‌ها راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.