فارس من| افزایش 100درصدی پذیرش دانشجویان پزشکی طی سال‌های اخیر

 حمید اکبری، مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در خصوص سوژه ثبت شده مخاطبان فارس من با عنوان « شکستن انحصار بازار پزشکی و دندانپزشکی با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو» توضیح داد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی پس از اجرای پروژه برآورد نیروی انسانی موجود و نیروی انسانی مورد نیاز تا سال ۱۴۰۴، ضمن رعایت مفاد سند توسعه آموزش عالی علوم پزشکی کشور، ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را افزایش داده است.

*به تعادل رسیدن سرانه پزشکان تا سال ۱۴۰۴

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ تاکنون تعداد دانشجویان رشته پزشکی ۱۰۱ درصد و دانشجویان دندانپزشکی ۱۱۲ درصد افزایش داشته است. با توجه به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۱۰ سال اخیر، افزایش ظرفیت قابل توجهی را در این رشته‌ها ایجاد کرده لذا تا سال ۱۴۰۴ در خصوص سرانه پزشک و دندانپزشک در کشور به تعادل خواهیم رسید. بدیهی است با توجه به مدت زمان دوره تحصیل این رشته‌ها، اثر مداخلات انجام شده در افزایش ظرفیت ‌ها پس از هفت سال ظاهر می‌شود.

*اختصاص 30درصد ظرفیت پزشکان به داوطلبان مناطق بومی

اکبری تصریح کرد: در مورد تأمین نیروهای پزشکی و دندانپزشکی مورد نیاز، علاوه بر تخصیص ظرفیت مناسب و تربیت تعداد کافی نیروی انسانی، موضوع جذب و بکارگیری نیروها و خصوصأ توزیع نیروی انسانی نیز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا حد امکان مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که از شیوه بومی‌گزینی برای ماندگاری نیروهای مورد نیاز در مناطق محروم استفاده شده است.

مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۳۰ درصد ظرفیت رشته‌های گروه پزشکی در مقطع عمومی و تخصصی به پذیرش داوطلبان بومی مناطق محروم اختصاص یافته است گفت: بدیهی است که برخی از مشکلات در بکارگیری یا ماندگاری نیروهای حوزه سلامت، فرابخشی بوده و نیازمند توسعه محیطی کشور است و بدون حل آنها همه مشکل توزیع متوازن نیروی انسانی در تمامی مناطق کشور و ماندگاری طولانی مدت این نیروی انسانی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.