برتری سوسیالیست‌های حاکم پرتغال در آستانه انتخابات ماه اکتبر

یک نظرسنجی که به تازگی و سه ماه پیش از انتخابات پارلمانی پرتغال صورت گرفته، نشان می‌دهد که سوسیالیست‌های حاکم این کشور همچنان نسبت به اپوزیسیون برتری دارند.

به گزارش خبرآنی، نتایج حاصل از این نظرسنجی نشان می‌دهند که میزان حمایت از سوسیالیست‌های چپ میانه ۳۸ درصد است که نسبت به نظرسنجی پیشین که در ماه مارس صورت گرفته بود، با یک درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

اپوزیسیون اصلی پرتغال که سوسیال دموکرات‌ها هستند اما با ۲۳ درصد بسیار عقب‌تر از حزب حاکم قرار دارند و همچنین نتایج به دست آمده حاکی از دو درصد کاهش حمایت از آنان است. متحدان آنان یعنی محافظه‌کاران حزب مردم نیز با پنج درصد شاهد سه درصد کاهش حمایت از خود بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که سوسیالیست‌ها که ترکیب نظم مالی و رشد اقتصادیشان تحسین بروکسل و دیگر نهادهای مهم را به دنبال داشته، ممکن است در انتخابات پیش رو در صورتی که نتوانند اکثریت را به دست آورند، گزینه‌های بیشتری در دست داشته باشند.

در پارلمان فعلی، سوسیالیست‌ها به حمایت دو حزب چپ افراطی یعنی "بلوک چپ" و کمونیست‌ها وابسته هستند. حالا اما با رسیدن میزان حمایت‌ها از بلوک چپ به ۱۱ درصد، تنها حمایت آنان از حزب حاکم برای به دست آوردن اکثریت از سوی سوسیالیست‌ها کافی خواهد بود.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان حمایت از حزب کمونیست نیز هشت درصد است که می‌تواند در به دست آوردن اکثریت به حزب حاکم کمک کند.

حزب مردم-حیوانات-طبیعت که به تازگی در انتخابات پارلمان اروپا یک کرسی به دست آورده نیز در این نظرسنجی ۴ درصد از آرا را به دست آورده است.

انتخابات پرتغال قرار است در روز ششم اکتبر برگزاری شود.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.