پیشرفت پروژه احداث پل‌های تقاطع ثامن از مرز 84 درصد فراتر رفت

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، صفا صبوری دیلمی، گفت: متعاقب تملک هایی که اخیرا صورت گرفته، عملیات احداث پلی که در طرح تقاطع ثامن تکمیل کننده گردش ترافیکی شرق به جنوب بوده، آغاز شده است.

صبوری با بیان اینکه طی ماه های اخیر بیش از 17 هزار مترمربع از املاک معارض پل‌های تقاطع ثامن، با صرف مبلغی حدود 37 میلیارد تومان و البته به قیمت توافق شده در سال های 95 و 96 تملک و تحویل مجریان پروژه شده است، افزود: متعاقب اجرای این اقدامات، علاوه بر فراهم شدن امکان احداث پل شرق به جنوب، فضای کارگاهی لازم برای ساخت تعدادی از شیبراهه های سایر پل ها مهیا شده است و دست اندرکاران پروژه مصمم هستند تا پس از رفع معارض خطوط برق 20 کیلو ولت در جنوب بزرگراه امام رضا(ع)، عملیات حجیم خاکریزی این شیبراهه ها را آغاز کنند.

وی اصلاح هندسی مسیرهای کندرو و تندرو بزرگراه امام رضا(ع) در محدوده تقاطع با بزرگراه شهید نجفی رستگار را یکی از مهمترین جبهه های کاری پروژه احداث تقاطع ثامن دانست و افزود: در حال حاضر اجرای اقداماتی از قبیل اصلاح هندسی، تعریض و اصلاح تراز ارتفاعی در 1700 متر از طول مسیر کندروی شمالی بزرگراه امام رضا(ع) در بخش غربی پل دوربرگردان غرب به غرب ادامه دارد و در نتیجه اجرای مجموعه اقدامات یادشده، پیشرفت عملیات اجرایی تقاطع ثامن از مرز 84 درصد فراتر رفته است.

شایان ذکر است تقاطع ثامن که در محل تلاقی بزرگراه های امام رضا(ع)، شهید نجفی رستگار و شهید شوشتری قرار دارد، دارای 5 پل روگذر و یک مسیر زیرگذر است.

پل دوربرگردان غرب به غرب بزرگراه امام رضا(ع) تنها پلی است که در این تقاطع زیر بار ترافیک رفته است. ضمنا غیر از پل طراحی شده در امتداد مسیر شرق به جنوب، عملیات سازه ای سایر پل های این تقاطع تکمیل شده و احداث شیبراهه ها و مسیرهای دسترسی آنها نیز متعاقب رفع بخش قابل ملاحظه ای از معارض های ملکی، در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.