پنتاگون: مراسم روز استقلال امسال ۱.۲ میلیون دلار برای ارتش هزینه داشته است

پنتاگون اعلام کرد مراسم‌هایی که امسال دونالد ترامپ به مناسبت روز استقلال آمریکا از جمله با به نمایش گذاشتن تانک‌ها و تجهیزات نظامی در شهر واشنگتن برگزار کرد برای ارتش آمریکا دست کم ۱.۲ میلیون دلار هزینه بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرآنی، در جریان سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم روز استقلال این کشور در تاریخ ۴ ژوئیه، دو خودروی نظامی "برادلی" در مجاورت او قرار گرفته بودند و او در این سخنرانی به تحسین قابلیت‌های ارتش آمریکا پرداخت.

ترامپ در این سخنرانی در حالی به شرح ماجراهایی در خصوص هر یک از شاخه‌های ارتش آمریکا پرداخت که یک رژه‌ی هوایی نیز متناسب با این ماجراها به صورت جداگانه انجام می‌گرفت.

ترامپ بعد از آن که شاهد یک برنامه مشابه از سوی فرانسه برای مناسبت ملی این کشور بود به عنوان یک جمهوریخواه، تحریک به برگزاری مراسمی با نمایش ادوات نظامی و اجرای رژه به مناسبت روز استقلال آمریکا شد.

پیش از برگزاری این مراسم نگرانی‌هایی در خصوص پیام‌های نظامی وهزینه‌های چنین مراسمی مطرح شده بود اما ترامپ این نگرانی‌ها را مردود دانست.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، مجموع هزینه‌های پشتیبانی وزارت دفاع آمریکا از این مراسم موسوم به مراسم "سلام به آمریکا" ۱.۲ میلیون دلار بوده است.

چند روز پیش نیز روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد: علاوه بر هزینه‌های مربوط به ارتش، سازمان پارک‌های ملی آمریکا نیز برای تأمین مالی این مراسم مبلغ ۲.۵ میلیون دلار از هزینه‌های حاصل از ورودی‌های دریافتی پارک‌ها را به آن اختصاص داده است.

برآورد می‌شود که هزینه واقعی این مراسم برای پنتاگون احتمالاً بالاتر بوده باشد، چرا که پنتاگون اعلام کرده، بودجه مربوط به رژه‌ها و نمایش‌های هواپیماها از محل بودجه‌های آموزشی مربوط به واحدهای ارتش برداشته شده است.

هنوز مشخص نیست آیا تمامی این هزینه ۱.۲ میلیون دلاری اعلام شده، صرفاً مربوط به هزینه‌ی نقل و انتقال تجهیزات مثل دو تانک آبرامز و دو خودروی نظامی برادلی از محل پایگاه "فورت استیوارت" در جورجیا بوده است یا خیر.

ارتش آمریکا ریزهزینه‌ها را برای کلیت مراسم منتشر نکرده است.

طبق برآورد نیروی هوایی آمریکا، تنها به پرواز درآوردن بمب افکن B-۲ برای مدت یک ساعت هزینه‌ای ۱۲۲ هزار دلاری دارد. ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که در آینده باز هم مراسمی به این شکل برگزار خواهد کرد.

ترامپ به خبرنگاران گفت: ما با توجه به موفقیت چشم‌گیر این مراسم در حال اتخاذ این تصمیم هستیم و فکر کنم که می‌توان گفت تصمیمان را برای تکرار دوباره آن در سال آینده و برای آینده پیش رو گرفته‌ایم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.