فارس من| تشکیل کمیته بررسی مشکلات دستیاران تخصصی پزشکی در مجلس

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در خصوص گلایه‌های دستیاران تخصصی پزشکی توضیح داد: یکی از گله‌مندی‌های کمیسیون بهداشت نیز بحث رسیدگی به مشکلات این افراد بوده است. به همین دلیل حدود سه هفته قبل جلسه‌ای با حضور مسؤولان معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات این افراد تشکیل شد و به آنها اعلام کردیم که رویه عملکرد بیمارستان‌ها و استفاده از این افراد باید تغییر کند.

وی افزود: این یک واقعیت است که در بسیاری از بیمارستان‌ها اعمال جراحی به وسیله رزیدنت‌ها انجام می‌شود و حضور بیش از حد رزیدنت‌ها به عنوان کشیک شب قطعاً باید اصلاح شود. 

قربانی تصریح کرد: این افراد نیازمند فرصت مطالعه هستند همچنین از لحاظ روحی و روانی باید فرصت استراحت داشته باشند به دلیل اینکه خستگی بیش از حد منجر به ارائه خدمات بی‌کیفیت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ساماندهی این افراد باید به وسیله معاونت آموزشی وزارت بهداشت صورت گیرد، و معاونت آموزشی لازم است پاسخگوی مشکلات این افراد باشد گفت: با هماهنگی‌های وزارت بهداشت کمیته‌ای برای حل و پیگیری مشکلات این افراد در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شد و مسؤولیت رسیدگی به این مشکلات به نایب رئیس دوم کمیسیون واگذار شده است.

قربانی در پایان تأکید کرد: با توجه به  اهمیت این موضوع این کمیته به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد و از نمایندگان این افراد نیز برای مطرح کردن مشکلات‌شان دعوت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.