پوشش حداکثری محورهای اصلی و پایانه‌های مسافربری هدف اصلی ایجاد پلیس راه فاتب

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه پلیس راه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور سردار هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا، سردار رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت، سردار حمیدی رئیس پلیس راه، سردار مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت و جمعی دیگر از رؤسای پلیس‌های تخصصی در محدوده عوارضی تهران - قم کلید خورد. 

سردار سیدکمال هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا در این همایش ضمن تبریک هفته کرامت، اظهار داشت: ۲۱۷ هزار کیلومتر طول جاده‌‌های کشور است و بالغ ۳۲ میلیون وسیله نقلیه در حال ترددند که ۲۲ میلیون از این تعداد فقط خودروها هستند.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های موجود خیلی جوابگوی توسعه ناوگان شخصی و حمل و نقل عمومی نیست و داشتن پلیس راه تهران از دیرباز جزو مطالبات پلیس راه و فرماندهی تهران بزرگ بود تا بتوان پلیس راه تهران را به صورت جدا در دست داشت. 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بعد از پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس راه فمراندهی تهران بزرگ افتتاح شد؛ ۱۰۶۰ کیلومتر وسعتی است که برای حوزه استحفاظی پلیس راه فاتب درنظر گرفته شده است. 

این مقام ارشد راهور ناجا، لزوم پوشش حداکثری محورهای اصلی و شهرک‌های اقماری و پایانه‌های مسافربری را از جمله اهداف تشکیل این پلیس راه عنوان و اعلام کرد: بیش از ۵ هزار اتوبوس از مبدأهای پایانه‌های تهران وارد محورهای مواصلاتی می‌شود که یک سوم اتوبوس‌های را تشکیل می‌دهند. 

سردار هادیان‌فر افزود: تا قبل از این پلیس راه هیچ مدیریتی بر این اتوبوس‌ها نداشت، تا جایی که اتوبوس به یکی از پلیس‌راه‌ها می‌رسید، اما هم‌اکنون با افتتاح پلیس راه تهران بزرگ، در حوزه مسافر و راه نظارت برقرار خواهد شد. 

سردار هادیان‌فر به بحث آزادراه تهران - شمال پرداخت و گفت:‌این پروژه در چهار فاز در حال اجراست؛ فاز اول، ۳۲ کیلومتر است که از بزرگراه همت تا شهرستانک است و به جاده چالوس ختم می‌شود؛‌این فاز ۹۵ درصد پیشرفت داشته است. 

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: فاز دوم، ۲۵ درصد پیشرفت داشته و در فاز سوم نیز هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است که در گزارشی که به رئیس‌جمهور دادیم اعلام کرده‌ایم، متأسفانه هنوز پیمانکار این فاز هنوز مشخص نشده است. 

رئیس پلیس راهور ناجا به افتتاح فاز چهار پرداخت و گفت: ‌خوشبخاته با افتتاح =فاز جهارم کمترین تصادف و کشتهها را شاهد بودیم که این نشان می‌دهد ایجاد آزادراه می‌تواند گام‌های مؤثری در کاهش تصادفات داشته باشد. 

وی به آمار کشته‌های تصادفات رانندگی اشاره و بیان داشت: از سال ۸۵ تا امروز تعداد کشته‌ها از ۲۷ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر رسیده است و تعداد مجروحین به ۳۶۵ هزار نفر؛ همچنان نیازمند عزم جدی همه دستگاه ها در این زمینه هستیم، اگرچه ۳۳ دستگاه در این حوزه نقش دارند. 

وی گفت: نقش عامل انسانی در تصادفات برجسته است، البته جاده و خودرو نیز نقش دارند. 

سردار هادیان‌فر با بیان این مطلب که ۶ درصد از فوت‌شدگان در زمان انتقال و ۴۳ درصد در بیمارستان جان می‌بازند، بحث اورژانس، درمان و انتقال را از مباحث جدی عنوان و خاطرنشان کرد: بحث خودروسازی و مرتفع کردن ۱۸۵۸ نقطه حادثه‌خیز نیز از جمله مواردی است که می‌تواند در کاهش کشته ها نقش داشته باشد؛ چرا که برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز می‌تواند ۵۰ درصد تصادفات را کاهش دهد. 

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.