طراحی نقشه راه جامع و مشترک برای کشورهای عضو اکو ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرآنی، منصور غلامی ظهر سه شنبه در دومین روز از چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو که در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: ایران اسلامی و کشورهای عضو اکو نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق مشترک در راستای رفع چالش‌های پیش رو هستند و این برنامه‌ها باید با در نظر گرفتن منافع اقتصادی مشترک باشد.

وی افزود: امروزه همه کشورهای منطقه داری مشکلات اقتصادی هستند و بر این اساس با در نظر گرفتن یک نقشه راه مشترک قادر همه این کشورهای عضو اکو می‌توانند مشکلات خود در این زمینه را رفع کنند.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری کشورهای عضو اکو

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری کشورهای عضو اکو بیان داشت: بنیاد علمی اکو باید وارد حوزه‌های جدی‌تری مانند اجرای پروژه‌های مشترک، انتقال علم و فناوری، تبادل دانشمندان و دانشجویان میان کشورهای عضو شود تا در مسیر دنیای علوم جدید وارد شده و حتی این علوم را صادر کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت طراحی بنیاد نقشه راه جامع و مشترک میان کشورهای اکو در زمینه علوم و فناوری ابراز داشت: با توجه به ناامنی و بی ثباتی در دنیای کنونی، کشوهای همسایه می‌توانند با هم فکری و همکاری با یکدیگر از فعالیت‌های یکدیگر در زمینه‌های مختلف علمی در راستای پیشرفت کشورهایشان حمایت کنند.

ضرورت فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای میان کشورهای عضو اکو

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شکاف میان کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه در جهان امروز رو به افزایش است فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای و استفاده از تجارب سایر سازمان‌های منطقه‌ای و بومی کردن آنها برای کشورهای منطقه ضرورتی است که بیش از گذشته محسوس است و باید عملیاتی شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.