به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کمرئی با اشاره به پیچیدگیهای نظام تعلیم و تربیت در دهههای اخیر اظهارکرد: سرعت تغییرات در دهههای اخیر در حوزههای مختلف محیطی، فنآوری و اجتماعی کار را بسیار پیچیده و دشوار کرده است.
وی تغییر در وضعیت آموزشی کشور را بسیار دشوار دانست و افزود: توجه متوازن به تمامی ساحتهای سند تحول بنیادین از جمله اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر حاکمیت گفتمان سند تحول در کشور تصریح کرد: اگر سند تحول حاکم شود تمامی پیش فرضهای نظام آموزشی ما بر مبنای سند تحول استخراج خواهد شد و سیستم آموزشی ما خود به خود از آن الهام خواهد گرفت.
کمرئی با اشاره به اینکه گفتوگو از ابزارهای جاری شدن گفتمان است، تاکیدکرد: جریان سازی، نهادینه کردن و جاری سازی گفتمان از جمله سیاستهایی است که باید به آن پرداخته شود.
وی مدرسه را یک مرجع در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: اما در دهههای اخیر سرعت تغییرات و فن آوری های نوین نظام آموزشی را غافلگیر کرده است و مطالبات جامعه از نظام آموزشی بسیار عمیقتر شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تغییرات باید در راستای بهبود و نیازهای روز جامعه شکل گیرد، تصریح کرد: هر نظام آموزشی باید به کیفیت برسد و کیفیت بخشی در تمام فرایندها از جمله مهمترین اهداف این وزارتخانه است.
کمرئی اندیشیدن در مورد منابع جدید را از اصول تفکر راهبردی دانست و تأکید کرد: گاهی یک تغییر کوچک در نظام آموزش و پرورش منجر به تحولی عظیم و رو به جلو خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر بکارگیری روشهای توسعه حرفهای، یادآور شد: بهبود روشهای یاددهی و یادگیری در کلاس باید مورد توجه جدی قرار گرفته و سیستم آموزشی ما به روشهای یاددهی و یادگیری متنوع تجهیز شود.
وی غنی سازی محیطهای یادگیری را از دیگر اهداف مهم در این حوزه دانست و افزود: محیط و فضای مدرسه محیط یادگیری عمیق و بسیار مهمی است که باید از پویایی و طراوت لازم برخوردار باشد.
کمرئی در پایان با اشاره به اینکه مدیریت مبتنی بر هدف باید به کیفیت بخشی در آموزش منجر شود، خاطرنشان کرد: کیفیت در نوع نگاه ما باید شکل گیرد و ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از تحول در مدرسه شکل میگیرد.
انتهای پیام/