اذعان رژیم صهیونیستی به شکست اطلاعاتی خود در عملیات غزه

ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار به شکست اطلاعاتی خود در جریان عملیات خان یونس در غزه و کشته شدن یک سرهنگ ارتش این رژیم در جریان این عملیات اذعان کرد.

به گزارش خبرآنی، به نقل از شبکه اسکای نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای درباره نتایج جزئی تحقیقات نظامی خود درباره حادثه ۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ در غزه اذعان کرد که یک افسر با درجه سرهنگ در جریان درگیری با جنبش مقاومت اسلامی حماس، در تیراندازی اشتباهی یک افسر اسرائیلی دیگر کشته شد.

طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی چند تن از نیروهای حماس، چند سربازان این رژیم را برای بازجویی بازداشت کردند اما یک افسر اقدام به تیراندازی به سمت نیروهای حماس کرد که در این درگیری افسر صهیونیستی به طور اشتباهی کشته شد.

در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت که افسر اسرائیلی به اشتباه از سوی افسر دیگر هدف قرار گرفت.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به شکست اطلاعاتی یگان ویژه این رژیم در عملیات مذکور تأکید شده است که یگان ویژه اسرائیل در عملیات ۱۱ نوامبر که به شهادت شش فلسطینی از جمله یکی از رهبران گردان‌های عزالدین قسام منجر شد، اشتباهات مختلفی را مرتکب شده است و در این عملیات علاوه بر سرهنگ مذکور یک افسر اسرائیلی دیگر نیز مجروح شد.

طبق نتایج تحقیق ارتش اسرائیل درباره عملیات خان یونس، هم افسر کشته شده و هم افسر مجروح هر دو به اشتباه و با شلیک نیروهای خودی مجروح و کشته شده‌اند.

در ادامه بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: این عملیات به دلیل شکست عملیاتی در زمان آماده‌سازی و اجرا و همچنین رفتار تاکتیکی اشتباه، کاملاً با شکست مواجه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود هیچ‌گونه اشاره‌ای به اهداف این رژیم از انجام عملیات خان یونس نکرده است.

این درحالی است که جنبش حماس تا بدین لحظه هیچ‌گونه واکنشی نسبت به تحقیقات صهیونیست‌ها نشان نداده که در واقع اولین اذعان این رژیم به شکست در عملیات خان یونس به شمار می‌رود.

نوامبر ۲۰۱۸ گروهی از نیروهای کماندوی رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در شرق خان یونس حمله کردند و به دنبال لو رفتن این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر رخ داد و به کشته شدن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی منجر شد.

همچنین در این عملیات یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های شهید عزالدین القسام به شهادت رسید. گروه‌های مقاومت نیز در پاسخ به حملات یگان ویژه اسرائیل عملیاتی را تحت عنوان "لبه شمشیر" آغاز کردند و این عملیات به شلیک موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در امتداد نوار غزه ختم شد و ارتش رژیم صهیونیستی با شکست سنگینی مواجه شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.