حضور ۲۰ کشور در کارگاه مشترک ایران و اتحادیه جهانی مخابرات

به گزارش پایگاه خبری خبرآنی به نقل از وزارت ارتباطات، کارگاه بین المللی ظرفیت سازی و توسعه مهارت برای تحول در اقتصاد دیجیتال به مدت ۵ روز با همکاری دانشکده پست و مخابرات و اتحادیه جهانی مخابرات( ITU) در حال برگزاری است.

سید ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در موضوع اقتصاد دیجیتال عوامل مختلفی نقش دارند، گفت: زیرساخت، یکی از بخش های مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال است که در این حوزه با توجه به سرمایه گذاری های چند سال گذشته وضعیت مناسبی داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون امکان ایجاد ارتباط آنلاین با پهنای باند و ضریب نفوذ مناسب در کشور وجود دارد، به خدمات دولت الکترونیکی در حوزه تولید محتوا و سرویس اشاره کرد و افزود: شرایط ما نسبت به کشورهای منطقه قابل قبول است البته با توجه به تکالیف قانونی، ارائه خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات باید توسعه یابد.

هاشمی با اشاره به برگزاری کارگاره بین المللی در حوزه تحول دیجیتال، افزود: برگزاری این کارگاه ها به ما کمک می کند که از تجربه های کشورهایی که در این حوزه سرویس های مناسب و با کیفیتی ارائه کرده اند، استفاده کنیم و باعث انتقال دانش و تکنولوژی شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با اشاره به حضور شرکت های موفق این حوزه در چنین کارگاه هایی، گفت: این کارگاه با تعامل با اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) برگزار می شود و شرکت‌هایی از ۲۰ کشور دنیا مانند استرالیا، انگلستان، کشورهای آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه در این کارگاه حضور دارند.

صادق عباسی شاهکوه رئیس دانشکده پست و مخابرات نیز با بیان اینکه پیشرفت تحول دیجیتال نیاز به اهتمام بیشتری دارد و کارگاه حاضر نیز به دنبال توسعه مهارت‌های دیجیتال و پیشرفت این موضوع است، گفت: اقتصاد دیجیتال به دنبال ایجاد زیرساخت لازم برای ارزیابی نیازمندی ها و همراهی بخش خصوصی است. از این رو کارگاه حاضر بر این اساس طراحی شده و به دنبال انتقال تجربیات موفق و ظرفیت سازی در راستای توسعه مهارت‌های دیجیتال است.

کارگاه بین المللی ظرفیت سازی و توسعه مهارت برای تحول در اقتصاد دیجیتال از ۱۵ تا ۱۹ تیرماه با حضور شرکت هایی از ۲۰ کشور در تهران برگزار می شود.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.